زمینه گسترش روابط علمی و دانشگاهی ایران و ژاپن فراهم است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز دوشنبه وزارت علوم،'محمود ملاباشی' در دیدار با 'كین ایچی كومانو' سفیر ژاپن در ایران، در زمینه اعزام دانشجویان دوره دكتری برای استفاده از فرصتهای مطالعاتی شش ماهه به كشور ژاپن اظهار علاقه مندی كرده و گفت: آمادگی داریم تا تعداد دانشجویان بورسیه خود در دوره دكتری را در این كشور افزایش دهیم.

وی ادامه داد: مایلیم حتی بعد از دوره لیسانس تعدادی از دانشجویان برتر را به این كشور بفرستیم تا ابتدا زبان ژاپنی بیاموزند سپس دوره ارشد و دكتری خودرا در ژاپن بگذرانند زیرا به دلیل ازدیاد مراودات علمی دو كشور، دانستن زبان ژاپنی برای متخصصان ما مهم است.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین برای اعزام دانشجویان برتر ایرانی در قالب گروههای 20 نفره برای گردش علمی به ژاپن اعلام آمادگی كرد تا این دانشجویان علاوه بر بازدید از مراكز علمی و دانشگاهی ژاپن با فرهنگ و تمدن مردم این كشور نیز آشنایی پیدا كنند.

سفیر ژاپن در ایران نیز در این جلسه با یادآوری استعداد و انگیزه بالای دانشجویان ایرانی در فراگیری علم و دانش، بر گسترش همكاریهای علمی دو طرف تاكید كرد.

'كین ایچی كومانو' روند رشد آموزش عالی در ایران بخصوص در دوره های تحصیلات تكمیلی و عملكرد مسوولان ایرانی در این زمینه را قابل تحسین ارزیابی كرد.

در ادامه این نشست دو طرف در خصوص مسایل آموزش عالی و همكاری های مشترك علمی به بحث و تبادل نظر پرداخته و نمایندگانی را برای پیگیری مباحث مورد تفاهم تعیین كردند.

فراهنگ**1055





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: