حضور بخش خصوصی برای احداث و توسعه شبكه فاضلاب 12 شهر
نوشته شده توسط : zwembril

'سید مهدی ثمره هاشمی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان این كه، در حال مذاكره با بخش خصوصی در این زمینه هستیم، افزود: برخی از این طرح‌ها به مرحله امضای قرارداد رسیده و برخی هم در حال تعیین مدل‌های مالی و روش‌های اجرایی است.

وی گفت: موافقتنامه ای با بانك توسعه اسلامی منعقد شده است كه بر اساس آن 700 میلیون یورو برای توسعه شبكه فاضلاب تعدادی از شهرها اختصاص می یابد.

ثمره هاشمی در خصوص پروژه‌هایی كه از محل منابع بانك توسعه اسلامی اجرا می شود، گفت: احداث 2 تصفیه خانه فاضلاب مشهد، احداث و توسعه فاضلاب قم و كاشان كه در حال اجراست، از جمله این پروژه ها می باشند.

بر اساس اظهارات مدیر عامل آبفای كشور،موافقتنامه توسعه بخشی از فاضلاب تهران هم امضا شده، اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی اضافه كرد: همچنین احداث شبكه فاضلاب تعدادی از روستاهای كشور از محل منابع بانك توسعه اسلامی عملیاتی شده و از چند هفته دیگر پول‌هایش را دریافت می كنیم.

مدیر عامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور اظهار داشت: پیش بینی‌هایی هم برای آینده شده است و باید در این زمینه با بانك توسعه اسلامی مذاكره شود.

وی با بیان این كه، دیگر از بانك جهانی پول نمی‌گیریم، افزود: پیشتر 650 میلیون دلار از بانك جهانی دریافت كرده بودیم كه الان در حال پرداخت اقساط آن هستیم.

** فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشاركت

ثمره هاشمی ادامه داد: سال گذشته 500 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای طرح‌های‌ آب و فاضلاب در نظر گرفته شد كه از این میزان، 320 میلیارد تومان مربوط به طرح‌های آبرسانی و 180 میلیارد تومان هم مربوط به فاضلاب بود.

وی ادامه داد: اوراق مشاركت مربوط به ‌آبرسانی به فروش رفت و اوراق مربوط به توسعه شبكه فاضلاب در آینده نزدیك به فروش می رسد.

مدیر عامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور، فاینانس داخلی و جاری و فروش اموال و دارایی ها را از دیگر راهكارهای تامین منابع مالی عنوان كرد و با بیان این كه این روش‌ها اغلب در سال‌های قبل جا نیفتاده بود، اضافه كرد: در سال گذشته از محل فاینانس جاری شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور 300 میلیارد تومان پروژه تعریف شد.

وی خاطر نشان كرد: علاوه بر این از محل فاینانس داخلی یا ماده 56، حدود 225 میلیارد تومان پیش بینی شده است كه باید به امضای معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری برسد.

ثمره هاشمی در پایان بودجه پیشنهادی آبفا برای سال 91 را چیزی حدود 900 میلیارد تومان برای پروژه‌های فاضلاب و یك هزار و 200 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی از محل بودجه عمومی ذكر كرد.

اقتصام**2021**1594





:: برچسب‌ها: انگلستان , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: