گروه 1+5 به دنبال دستیابی به توافق است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'میشل روكار' یكشنبه شب با حضور در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبكه دو سیما در خصوص بازگشت سوسیالیست ها به كاخ الیزه و تاثیرات آن بر سیاست داخلی و خارجی فرانسه، اظهار داشت: نگرانی فرانسویان نسبت به آینده بود، چرا كه در وضعیت بحران اقتصادی بسر می‌بریم.

** فرانسه كشوری صلح دوست است

وی با بیان اینكه سیاست های ساركوزی باعث افزایش بیكاری شده بود و دولت توانایی و كارایی لازم را نداشت ، افزود: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری جدید فرانسه دولتی را تشكیل خواهد داد كه كارایی زیادی در رفع بیكاری داشته باشد.

روكار ادامه داد: اما در سیاست خارجی شاهد تغییرات خاصی نخواهیم بود. فرانسه یك كشور صلح دوست و به دنبال مستحكم كردن پایه‌های اتحادیه اروپا است.

وی همچنین با اشاره به همپیمانی فرانسه در خصوص حمله به افغانستان، گفت: ما 70 سال است كه متحد آمریكا هستیم. منطقی بود كه در موضوع افغانستان با آنها همراهی كنیم، اما اولاند اعلام كرده است كه فرانسه در سال 2012 نیروهای خود را از افغانستان خارج می كند.

روكار در خصوص هدف حمله به افغانستان، تصریح كرد: البته قرار شد اشغال افغانستان منجر به یك حكومت دمكراسی شود، اما نتیجه ای كه دنبالش بودیم محقق نشد. مردم فرانسه به دولتشان رای داده اند كه پولشان بدون دلیل خرج نشود ما به دنبال صلح در تمام منطقه هستیم.

نخست وزیر اسبق فرانسه درباره این كه ساركوزی پیرو سیاست های آمریكا بوده است، تصریح كرد: ما پیرو آمریكا نبوده ایم، در زمان لشكر كشی به عراق، فرانسه به شدت مخالف بود.

وی گفت: وضعیت تغییر پیدا كرده است و شاهد جهان جدید هستیم، دیگر كشورها در حال جنگ برای اثبات خود نیستند و هیچ كشوری نمی تواند با توسل به زور بر دیگران تسلط داشته باشد.

** كنفرانس بغداد فرصت خوبی است

روكار گفت: دولت ایران از من دعوت كرد و من پذیرفتم كه بیایم، اما حامل پیامی از سوی اولاند نیستم.

وی در خصوص نشست بغداد نیز اظهار داشت: كنفرانس بغداد فرصت بسیار خوبی است كه همه كشورها بدانند كه به دنبال چه هستند. فتوای رهبر انقلاب ایران در خصوص حرام بودن تولید و استفاده از سلاح‌های كشتار جمعی بسیار مهم است و می تواند اعتماد بیشتری را ایجاد كند.

روكار خاطر نشان كرد: باید نسبت به جامعه جهانی وفادار بمانیم كه مسائل دچار تناقضی نشود و از مذاكرات بغداد توافقی كسب شود.

شبد/3404/1592





:: برچسب‌ها: درخت , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: