جهان نیازمند اندیشه های استاد مطهری است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تونس، این پژوهشگر تونسی با اشاره به شخصیت علمی، دینی و سیاسی استاد مطهری ، گفت: شهید مطهری دائرة المعارفی از علوم مختلف اسلامی و انسانی بود.

رییس مركز مطالعات و پژوهش های التنویر تونس در ادامه افزود: كتب شهید مطهری انسان را به عمق حقائق تاریخ اسلام می برد بگونه ای كه انسان پس از یك دوره مطالعه جامع كتب ایشان، به داشتن دین اسلام افتخار می كند.

وی افزود: استاد شهید در زمان حیات خویش با نگرشی منصفانه به نقد ایدئولوژی ها و مكاتب غربی و الحادی پرداخت و در مقایسه ای علمی برتری اسلام را بر تمامی ادیان و مكاتب اثبات كرد.

'محمد زنگنه ' مدیر بین الملل 'بنیاد شهید مطهری' از ایران نیز در این همایش در سخنانی با عنوان 'احیای تمدن اسلامی از نگاه استاد مطهری' اظهار داشت: كتب استاد چكیده اندیشه تمامی انبیای الهی و صالحان در طول تاریخ است.

زنگنه افزود: انسان بواسطه كتب شهید مطهری راه عبودیت و بندگی خدا را یافته و از ضلالت و گمراهی نجات پیدا می كند.

'علی بن مبارك' از اساتید برجسته دانشگاه های تونس نیز دیگر سخنران این همایش با علمی خواندن كتب استاد مطهری و توصیه مطالعه همه كتب ایشان، گفت: استاد مطهری با نگرش عمیق خود به موضوعات مختلف در علوم اسلامی فضای جدیدی را بر روی محققان گشوده است كه ورود به هر یك از آنها، پژوهشگر علوم اسلامی و انسانی را با حقائق فراوانی آشنا می سازد

این استاد دانشگاه تونس با تاكید بر ضرورت تدریس كتب استاد مطهری در تمامی دانشگاه های جهان آنها را به عنوان منابعی اصلی معرفی كرد.

وی اظهار داشت، روح نقد پذیری و نقادی استاد مطهری از این متفكر اسلامی، انسان جامعی را ساخت كه فاقد هرگونه تعصبی بود.

علی بن مبارك از شهید مطهری به عنوان پرچمدار جنبش تقریب مذاهب اسلامی در قرن معاصر یاد كرد و بازخوانی كتب ایشان را با این رویكرد بسیار مهم و ضروری در عصر حاضر دانست.

این كنگره برای اولین بار در تونس با عنوان 'چرا امت اسلامی به اندیشه های شهید مطهری نیازمند است' در محل همایش های بین المللی شهر علوم این كشور همزمان با مراسم افتتاحیه مركز مطالعات و پژوهش های التنویر برگزار شد.

مركز مطالعات وپژوهش های التنویر در نظر دارد سالانه تعدادی از كتب استاد مطهری را به زبان های عربی و فرانسوی ترجمه كند.

خاورم**1200**1368**





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: