عملیات ارتش باعث نقل مكان نیم میلیون پاكستانی در مناطق قبایلی شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی , مقامات در پاكستان اعلام كرده اند كه شمار زنان و كودكان متواری شده از ایالت خیبر كه یكی از هفت منطقه قبایلی و از دژهای گروههای شبه نظامی القاعده و طالبان بشمار می رود، رو به افزایش است و تاكنون تخلیه 264 هزار نفر از سكنه این مناطق بطور رسمی ثبت شده است.

نور اكبر مدیر اردوگاه پناهندگان درخیبر در این باره گفت كه روزانه بیش از 500 خانواده به اردوگاه 'جالوزی' در شمال غرب پیشاور وارد می شوند.

اكبر افزود: تاكنون 56 هزار و 842 خانواده و یا 264 هزار و 253 نفر از زمان آغاز تهاجم در ماه ژانویه سالجاری ، ثبت نام شده اند.

این مسوول تاكید كرد كه با ادامه درگیری ها ، انتظار می رود كه تعداد بیشتری از سكنه به این اردوگاه وارد شوند.

وی گفت: باهدف حفظ جان كودكان ، تخمین زده می شود كه 63 هزار خانوار یا تقریبا نیم میلیون نفر كه پیشتر بی خانمان شده اند به این اردوگاه بیایند.

سخنگوی یك موسسه خیریه دراین ارتباط گفت كه تخمین انجمن خیریه بسیار بیشتر از شمار ثبت نام شدگان باشد چرا كه بیشتر مردم به این دلیل كه اكثریت پناهندگان را زنان و كودكان تشكیل می دهند و باید در صف های طویل ثبت نام بایستند، مایلند درخارج اردوگاه اقامت كنند.

این سخنگو تصریح كرد كه با هدف حفظ جان كودكان و درصورت ادامه درگیری ها ، تخمین زده می شود كه مجموعا بیش از 600 هزار نفر بی خانمان شوند كه بیش از 300 هزار نفر آنان را كودكان تشكیل می دهند.

ماه گذشته ، اداره امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل گفت كه بیش از 181 هزار نفر از منطقه درگیری ها گریخته اند و 85 درصد آنهایی كه ثبت نام كرده اند ترجیح می دهند كه دراردوگاه 'جالوزی' اقامت نكنند.

درگیری ها در20 ژانویه سالجاری و زمانی كه نیروهای دولتی به گروههای شبه نظامی در منطقه خیبر یورش بردند ، آغاز شد.

به گفته مقامات، درگیری ها در یك منطقه وسیع متمركز است و شهرك های بسیاری را شامل می شود كه میان دره تیراه و شهر بارا در حومه پیشاور واقع شده اند.

نیروهای دولتی از سال 2009 (1388) برای پاكسازی مناطق قبایلی از وجود شبه نظامیان مظنون به اقدامات ترویستی می جنگند.

آساق**1789**1095**1423





:: برچسب‌ها: عکس , رقص , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: