تظاهرات گسترده مخالفان نظام سرمایه داری در آتن برگزار شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از آتن، حزب چپ یونان(ك.ك.ا) درحالی كه سران تعدادی از احزاب سیاسی دور دوم مذاكرات برای تشكیل دولت را به ریاست رییس جمهوری یونان شروع كرده بودند، تظاهرات گسترده ای را علیه مذاكرات روسای سه حزب مطرح یونان با رییس جمهوری و نظام سرمایه داری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار كرد.

'الكا پاپاریگا' رهبر حزب چپ یونان طی سخنانی در جمع تظاهركنندگان با اشاره به روند مذاكرات و رایزنی ها برای تشكیل دولت ائتلافی توسط روسای سه حزب مطرح یونان و جلسه فوق العاده مشترك روسای این احزاب با حضور رییس جمهوری گفت: حزب راستگرای دمكراسی نوین و حزب سوسیالیست پاسوك دو حزب سنتی طرفدار نظام سرمایه داری هستند و تشكیل دولت با حضور این دو حزب به معنای ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و هدایت كشور به سوی ورشكستگی است.

وی با انتقاد از عملكرد دیگر احزاب سیاسی و رییس جمهوری یونان برای تشكیل دولت ائتلافی در راستای خواسته های اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول گفت: با آینده ملت و كشور بازی نكنید و با برگزاری انتخابات مجدد، اجازه دهید، مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

حضور مردم در این تظاهرات ضد سرمایه داری چشمگیر بود و معترضین به سیاست های اتحادیه اروپا و نظام سرمایه داری خواستار برگزاری انتخابات مجدد، رهایی از اتحادیه اروپا و ناتو شدند.

در این تظاهرات كه در میدان 'پیدیو تواریوس' در مركز شهر آتن پایتخت یونان برگزار شد، تظاهركنندگان با شعارهای تندی خواستار عدم اجرای خواسته های اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا شدند.

2170**1368**





:: برچسب‌ها: زمستان , سیاه , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: