کره جنوبی و ژاپن خواستار به تعویق افتادن تحریم بیمه انتقال نفت ایران شدند
نوشته شده توسط : zwembril

کره جنوبی و ژاپن از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که به آنها اجازه دهد پس از آغاز اعمال تحریم علیه صنعت نفت ایران در اول ماه ژوئیه (۱۱ تیرماه) برای حمل محموله‌های نفت وارداتی از این کشور از بیمه شرکت‌های اروپایی استفاده کنند.

کره جنوبی و ژاپن از جمله مهم ترین خریداران نفت ایران به شمار می روند و عملی شدن تحریم نفت ایران از طرف اعضای اتحادیه اروپا، به معنای آن است که بیمه کنندگان اروپایی از بیمه کردن تانکر های حامل نفت ایران خودداری خواهند کرد.

وزارت اقتصاد کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که مشکلاتی را که تحریم بیمه محموله های نفتی احتمالا می تواند برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا ایجاد کند، به اعضای این اتحادیه یاد آوری کرده است.

در این بیانیه همچنین ضمن تاکید بر همکاری کره جنوبی و ژاپن گفته شده که این دو کشور در حال مذاکره با اعضای اتحادیه اروپا هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین آمده است که یافتن جایگزین برای شرکت های اروپایی برای بیمه کردن محموله های نفت ایران دشوار است.

مقصد بخش عمده ای از ۲.۲ میلیون بشکه نفتی که ایران روزانه صادر می کند، کشورهای آسیایی است.

چین، هند، ژاپن و کره جنوبی به عنوان چهار خریدار اصلی نفت ایران باید به دنبال شرکت های بیمه جدیدی برای بیمه کردن محموله های نفت ایران باشند.

در حال حاضر شرکت های بیمه بریتانیایی بیشترین خدمات را در این زمینه ارائه می دهند.

بریتانیا با تاکید بر این که اجرای تحریم های نفتی علیه ایران، باعث افزایش قیمت ها خواهد شد در تلاش است که سایر اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند که این تحریم ها را تا شش ماه دیگر به تاخیر بیندازند.

بعضی از شرکت های هندی و چینی، از بیمه گران دولتی خواسته اند که وارد عمل شوند و با ارائه تضمین های دولتی، درباره بیمه کردن محموله های نفتی خدمات ارائه دهند.

وزیر اقتصاد کره جنوبی در این باره که آیا دولت های آن کشور و ژاپن، ارائه چنین خدماتی را درنظر خواهند گرفت، گفت که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

کره جنوبی هم همانند بسیاری از خریداران آسیایی نفت ایران در تلاش است تا به تدریج از میزان واردات نفت از این کشور بکاهد و کمبود نفت را از طریق سایر کشورهای تولید کننده در خاورمیانه جبران کند.

قرار است تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت نفت ایران از روز ۲۸ ژوئن (هشتم تیر) و تحریم‌های اتحادیه اروپا از ابتدای ماه ژوئیه (۱۱ تیر) امسال اعمال شوند.

آمریکا تاکنون این فرصت را به خریداران نفت ایران داده است که با کاستن از میزان واردات نفت ایران از تحریم‌های آمریکا مستنثی شوند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، نزدیک به دو ماه پیش گفت که چون ۱۱ کشور خرید نفت از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند، شامل تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا نخواهند شد.





:: برچسب‌ها: اقیانوس , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: