رسانه های غربی واقعیت های ایران اسلامی را بیان كنند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از نیویورك غلامحسین اسلامی فرد عصر دو شنبه به وقت محلی در دیدار با تام كرلی رییس خبرگزاری AP اظهارداشت: نمایندگان رسانه های غربی در مناسبت های مختلف به ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات های متعدد به ایران سفر می كنند.

وی با بیان اینكه انتظار مردم و مسوولان كشورمان از رسانه ها غربی، بیان پیشرفت ها، دستاوردها و توانمندیهای ملت ایران درعرصه های مختلف به ویژه دانش هسته ای است، گفت: برخی رسانه ها به دلیل محدودیت درنگرش، واقعیت های موجود جامعه ایرانی را بازگو نمی كنند و مدام به دنبال منفی بافی و سیاهنمایی هستند.

معاون خبری ایرنا بیان اینكه ما همواره از حضور نمایندنگان رسانه ها در ایران استقبال می كنیم، افزود : در صورتی كه رسانه ها به وظایف حرفه ای خود به ویژه رعایت اصل بی طرفی عمل كنند، شاهد جریان عادلانه و آزاد اطلاعات و اخبار در جهان خواهیم بود.

وی به مسئله اعمال محدودیت ها برای خبرنگاران ایرانی در كشورهای غربی اشاره كرد و گفت : به عنوان مثال دفتر ایرنا در نیویورك كه از اهمیت ویژه ای برخوردار است با محدودیت های متعددی برای انجام وظایف حرفه ای خود روبرو است.

اسلامی فرد افزود : در حالی كه نمایندگان رسانه های غربی به راحتی به اقصی نقاط ایران برای تهیه گزارش سفر می كنند، نماینده ایرنا در سازمان ملل با محدودیت سفر به سایر نقاط آمریكا و مشكلات بانكی مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های متعدد و متنوع خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت : ایرنا دارای یك موسسه بزرگ مطبوعاتی و فرهنگی است وروزنامه هایی مانند ایران فارسی، عربی و ورزشی و نابینان به صورت روزانه منشتر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گفت وگوهای متعدد و آزادانه رسانه های مختلف با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد وگفت : انتظار می رود شرایط به گونه ای فراهم شود كه رسانه های ایرانی هم بتوانند با مقام های غربی به صورت مستقیم گفت وگو كنند.

** تام كرلی: مردم آمریكا با فرهنگ غنی ایران آشنا نیستند

در ادامه این دیدار تام كری رییس خبرگزاری آشوشتیدپرس ضمن ابراز خردسندی از دیدار با نمایندگان ایرنا، فرهنگ غنی و كهن ایرانیان را ستود.

وی گفت : سالها درباره ایران و فرهنگ پربارآن مطالعه كرده ام، فرهنگ ایران بسیار عالی است و اكثر مردم آمریكا با آن آشنایی ندارند.

وی به همكاریهای حرفه ای ایرنا و ای پی اشاره و گفت : از اینكه با خبرگزاری ایرناهمكاری می كنیم بسیار مسروریم و خواستار تداوم و توسعه آن هستیم.

وی وعده داد برای رفع نمایندگی های ایران در نیویورك از جمله در زمینه صدور ویزا و تاسیس دفتر این خبرگزاری در واشنگتن تلاش كند.

رییس خبرگزاری آشوشیتدپرس در بخش دیگری از سخنان با بیان اینكه همكاری حرفه ای رسانه ها با همدیگر به نفع

جهان خواهد بود، گفت : ای پی به عنوان خبرگزاری غیر دولتی هم اكنون دارای 243 دفتر نمایندگی در داخل و خارج آمریكا است.

تام كرلی گفت : تاكنون تلاش هایی ازطریق نمایندگی ایران درسازمان ملل و سفارت سوئیس در تهران برای اعزام یك خبرنگار بین المللی به دفترAP در تهران صورت گرفته است و انتظار داریم مسوولان ایران با این درخواست موافقت كنند.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: شب , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: