همایش ملی حكیم میرفندرسكی باپیام آیت الله جوادی آملی آغازمی شود
نوشته شده توسط : zwembril

'محمدمهدی نادری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روز افتتاحیه این همایش ملی قرار است علاوه بر پیام آیت الله جوادی آملی، پیام های آیت الله 'حائری شیرازی ' نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و 'دانشجو' رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرائت شود.

به گفته وی، آیین اختتامه این همایش ملی قرار است روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

دبیر نخستین همایش ملی میرفندرسكی در خصوص تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش گفت: پس از فراخوان ملی، تعداد 60 مقاله از دانشگاه های مختلف كشور به دبیرخانه این همایش رسیده كه پس از بررسی مقالات، تعداد 40 مقاله برای این همایش انتخاب شد.

دكتر نادری افزود: از این تعداد 15 مقاله به صورت سخنرانی و 25 مقاله نیز به صورت پوستر طی دو روز برگزاری همایش ارائه می شود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره كرد و گفت: همایش میرفندرسكی با هدف معرفی بزرگان علم و معرفت و مفاخر استان گلستان و خصوصا معرفی بنیانگذار مكتب فلسفی اصفهان یعنی میرفندرسیكی در استان گلستان برگزار می شود.

دبیر همایش ملی میرفندرسكی همچنین افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاه بیداری اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایشگاه كتاب با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برپا می شوند.

به گفته وی، همچنین قرار است در حاشیه این همایش تندیس حكیم میرفندرسكی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شود.

میرزا ابوالقاسم فرزند میرزابیگ، فرزند امیر صدرالدین موسوی حسینی فندرسكی معروف به 'میرفندرسكی'، از حكما وعرفای امامیه بود كه در حكمت طبیعی، الهی، ریاضی، علوم نقلیه و شعر و ادب، یگانه روزگار صفوی - قرن یازدهم هجری- بود.

پدر میرفندرسكی از بزرگان سادات استرآباد می باشند. آبادی 'استرآباد' به دارالمومنین شهرت یافته است. نسب خانواده میرفندرسكی به امام موسی كاظم (ع) می رسد.

ابوالقاسم در فندرسك، از توابع شهرستان رامیان در سال 970 ق - 1563 م - متولد شد و مقدمات علوم را در همان نواحی فرا گرفت و برای ادامه تحصیل به مازندران و قزوین و در نهایت به اصفهان رفت و گفته می شود به هند نیز برای تحصیل سفر كرده است.

حكیم ابوالقاسم میرفندرسكی بنیانگذار مكتب فلسفی اصفهان است.

/622/508





:: برچسب‌ها: ماکرو , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: