استاندار آذربایجان غربی و سفیر تاجیكستان در ایران بر گسترش روابط فی مابین تاكید كردند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، ' دولت علی خاتم ' سفیر كشور تاجیكستان در ایران كه برای بازدید از ظرفیت های اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی و بررسی راهكارهای همكاری میان آذربایجان غربی و تاجیكستان به ارومیه سفر كرده روز یكشنبه با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو كرد.

استاندار آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به مشتركات تاریخی و فرهنگی جمهوری اسلامی و تاجیكستان گفت: استان آذربایجان غربی دارای ظرفیت های زیادی در بخش های فرهنگی، صنعت و كشاوری است كه می تواند در توسعه این استان و كشور تاجیكستان مورد استفاده طرفین قرار گیرد.

وحید جلال زاده با اشاره به ظرفیت های دانشگاهی و آموزش عالی آذربایجان غربی اضافه كرد: هم اكنون افزون بر 120 هزار دانشجو در مراكز آموزش عالی این استان تحصیل می كنند كه این ظرفیت ها زمینه بسیار مساعدی را برای پذیرش دانشجو از كشور منطقه به خصوص كشور دوست و مسلمان تاجیكستان فراهم آورده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاكید بر ایجاد زمینه های شناخت ظرفیت ها و استعداد های دو طرف گفت: وجود تولیدات مختلف در بخش های صنعت و كشاورزی، صنایع تبدیلی و توان فنی آذربایجان غربی زمینه های بسیار خوبی است كه می تواند همكارهای فی مابین را گسترش دهد.

سفیر تاجیكستان نیز در این دیدار ، پیشرفت های جمهوری اسلامی در طول سال های پس از انقلاب اسلامی را تحسین برانگیز توصیف كرد و گفت: جوانان مبتكر و خلاق ایرانی امروز در زمینه های علمی و فنآوری با كشورهای پیشرفته جهان رقابت می كنند.

' دولت علی حاتم ' جمهوری اسلامی را جزو پنج كشور اول در مناسبات تجاری و اقتصادی با تاجیكستان اعلام كرد و افزود: در زمان حاضر افزون بر 200 شركت ایرانی در تاجیكستان فعال هستند و طرح های مهم و بزرگی را در كشور ما اجرا می كنند.

وی توسعه هر چه بیشتر مناسبات فرهنگی را نیز مورد تاكید قرار داد و اظهار كرد: دو كشور ایران و تاجیكستان با تاریخ، زبان و فرهنگ مشترك می توانند در زمینه های علمی و فرهنگی مناسبات بسیار گسترده ای با هم داشته باشند.

سفیر تاجیكستان عصر روز یكشنبه از چند واحد تولیدی و صنایع و تبدیلی در ارومیه بازدید و راههای همكاری با واحد های تولیدی تاجیكستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

583/245





:: برچسب‌ها: گل , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: