برنامه سنجش یك میلیون و 200 هزار نوآموز دبستانی در كشور آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

مراسم نمادین آغاز برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان صبح امروز - چهارشنبه - با حضور شماری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دبستان هاجر منطقه هفت شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به پایه اول دبستان در سال تحصیلی 92-91 در 900 پایگاه و 715 شهر و منطقه كشورتا پایان تابستان امسال اجرا می شود.

در مرحله مقدماتی اجرای این برنامه، ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حركتی، اندازه گیری قد به سن، معاینات دهان و دندان، پوست و مو، اختلالات روانپزشكی و معاینات پزشكی عمومی به عمل می آید.

همچنین، در برنامه سنجش تحصیلی، سوابق واكسیناسیون نوآموزان نیز بررسی شده و درصورت ناقص بودن، برای تكمیل واكسیناسیون به واحدهای بهداشتی و درمانی، ارجاع خواهد شد.

دانش آموزان مشكوك به داشتن مشكل، برای بررسی دقیق تر به مراحل تخصصی ارجاع داده می شوند و پس از معاینات پزشكی و آزمون های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی، به واحد آموزشی ذیربط معرفی می شوند.

این سنجش فقط در مراكز و كلینیك های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی و با هزینه شش هزار و 500 تومان صورت می گیرد.

این برنامه را سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همكاری وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سراسر كشور به اجرا درمی آورد.

در مراسم نمادین آغاز این برنامه، ' نامدار عبداللهیان' معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، 'محمد چینیان' مدیر كل سلامت آموزش و پرورش، 'علی یزدیخواه' مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند.

**‌ارایه شناسنامه سلامت به نوآموزان بدو ورود به دبستان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین در حاشیه این مراسم از ارایه شناسنامه سلامت به نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: این شناسنامه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تهیه و تدوین شده است.

عبدالهیان با بیان اینكه این برنامه از 16 اردیبهشت ماه جاری در سراسر كشور آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود یك میلیون و 200 هزار نفر نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شركت كنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این برنامه از سال 69 در سه شهر و پس از آن در 27 شهر به اجرا درآمد و از سال 72 نیز كل كشور را زیر پوشش قرار داد.

عبدالهیان یادآور شد: امسال برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، یك ماه زودتر اجرا می شود.

وی به والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان توصیه كرد كه شركت در این برنامه را به ماه های آخر موكول نكنند چرا كه ماه های آخر مصادف با ماه مبارك رمضان خواهد بود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی را شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان كرد.

عبدالهیان با بیان اینكه سال گذشته یك میلیون و 90 هزار نفر نوآموز در این برنامه شركت كردند، خاطر نشان كرد: از این تعداد حدود 86 درصد به مدارس عادی معرفی و 150 هزار نفر نیز مشكوك به داشتن مشكل تشخیص داده شده و به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

وی تصریح كرد: معلولیت و محدودیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه، مانع از پیشرفت آنان نیست و آموزش و پرورش استثنایی تمام سعی و تلاش خود را برای آموزش آنان بكار خواهد كرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد است تا دانش آموزان با نیازهای ویژه در یك هزار مدرسه ای كه در كشور به منظور آموزش، پرورش و توانبخشی این دانش آموزان طراحی شده، تحصیل كرده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.

عبدالهیان با بیان اینكه هزینه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، شش هزار و 500 تومان است، افزود: در عین حال این برنامه برای نوآموزان كم بضاعت، عشایری و كودكان زیر پوشش بهزیستی با تخفیف های پنج درصد، 10 درصد، نیم بها و رایگان اجرا می شود.

اجتمام*1788/9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: