نخستین همایش دارو آرایی ایران در اصفهان آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، رییس دانشكده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در این همایش گفت: توجه ویژه به فرآورده های آرایشی-بهداشتی كه عنوان جدید 'داروآرایی' را گرفته، از وظایف دارو سازان است.

وی با بیان اینكه قبل از توزیع فرآورده داروآرایی به بازار، باید مراحل تولید دارویی آن طی شود، تصریح كرد: باید پرونده و مراحل كارآزمایی بالینی و تاثیر دارو بررسی و سپس وارد بازار شود.

به گفته وی، برخی تولید كنندگان فرآورده های داروآرایی مدعی اند كه تاثیر محصول آنها به مراتب از دیگر محصولات دارویی بهتر است ولی باید مطالعات و مقایسه هایی با سایر محصولات انجام داد تا صحت این ادعا بررسی شود.

مصطفوی با بیان اینكه بسیاری از مردم برای تهیه این فرآورده ها به داروسازان مراجعه می كنند، تاكید كرد: داروسازان در این زمینه باید اطلاعات و مهارت خود را ارتقا دهند.

وی تصریح كرد: افزایش اطلاعات دارو آرایی، اعتماد مردم به داروسازان را بیشتر می كند.

رییس دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اظهار داشت: این دانشكده در زمینه توسعه علوم دارویی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینكه دانشكده داروسازی و علوم دارویی اصفهان نخستین وارد كننده فرآورده های آرایشی-بهداشتی به كشور است، افزود: درصد زیادی از این فرآورده ها به صورت قاچاق وارد كشور می شود.

مصطفوی با اشاره به تولید فرآورده های داروآرایی گیاهی،‌ این تفكر كه این فراورده ها كم عارضه تر از داروهای شیمیایی است را نادرست دانست و افزود: برخی از فرآورده های داروآرایی گیاهی نه تنها تاثیری ندارند بلكه عوارضی هم در آنها مشاهده شده است.

وی با تاكید بر اینكه باید دقت بیشتری در باره تبلیغات ماهواره ای برخی از فرآورده ها داشت، افزود: فرآورده های دارو آرایی تولید شده در داخل كشور بدلیل اینكه بر روند تولید آنها نظارت می شود، مورد اعتماد است.

دبیر اجرایی همایش دارو آرایی نیز گفت: فرآورده های داروآرایی از لحاظ اقتصادی و كارآفرینی ظرفیت بسیار زیاد دارند.

'محمدعلی شاه طالبی' افزود: تولید این فرآورده ها در كشورمان، نقش مهمی در حمایت از سرمایه ایرانی دارد.

به گفته وی، فرآورده های داروآرایی باید ویژگی های ایمنی، كارایی، پایداری و ماندگاری را داشته باشند و تحت شرایط خاص تهیه شوند.

این استاد دانشگاه داروسازی و علوم دارویی اصفهان تاكید كرد: برای اینكه بتوانیم فرآورده های تولید شده در داخل كشور را به دیگر كشورها صادر كنیم، باید به سمت استانداردهای ICH(كنفرانس بین المللی هماهنگ سازی) پیش رویم.

وی با بیان اینكه این فرآورده ها بیشتر در زمینه پوست و زیبایی مصرف می شود، افزود: این محصولات باید بگونه ای مصرف شود كه علاوه بر بالا بردن جلوه های زیبایی، سلامت پوست را حفظ كند و بهبود بخشد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش داروآرایی ایران، با هدف جمع آوری نقطه نظرها و دست آوردهای متخصصان پوست، دندانپزشكان، داروسازان، مسوولان و كاركنان شركت های تولیدی و مصرف كنندگان در باره ویژگیهای مواد اولیه، فرایند تولید و نگهداری، اثر بخشی و ایمنی اینگونه فرآورده ها در اصفهان برپا شده است.

این همایش با حضور دست اندركاران تولید و توزیع مواد آرایشی بهداشتی و متخصصان استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس و اصفهان به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

پ/7140/607





:: برچسب‌ها: لا , استرالیا , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: