شش صندوق غیردولتی پژوهشی و فناوری راه اندازی می شود
نوشته شده توسط : zwembril

'حسین كیوانی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: راه اندازی این صندوق ها در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود كه این روند در برنامه پنجم توسعه نیز ادامه می یابد .

وی خاطرنشان كرد : باید اشكالات وارده شورای نگهبان به اساسنامه صندوق های غیردولتی پژوهشی و فناوری برطرف شود تا مشكلات موجود راه اندازی این صندوق ها به تدریج مرتفع شود.

كیوانی بر ابلاغ هرچه سریعتر آیین نامه اجرایی صندوق های پژوهشی و فناوری تاكید كرد و گفت : كاهش بوروكراسی، افزایش منابع، تضمین در بازگشت وجوه به صندوق ها، در چرخه فناوری قرار گرفتن بودجه ها و تسهیل در فعالیت های تحقیقاتی از مزایای راه اندازی این صندوق هاست .

كیوانی یادآور شد : قوانین بخش خصوصی در این صندوق ها حاكم است و دولت كمتر از 50 درصد در این صندوق ها سهم دارد.

مدیركل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: بر اساس اهداف اسناد بالادستی از جمله نقشه جامع علمی كشور، نقشه جامع سلامت و برنامه پنجم توسعه، تشكیل صندوق های پژوهشی و فناوری منجر به تسهیل در تحقق اهداف بلندمدت پژوهشی وفناورانه كشور می شود.

كیوانی خاطرنشان كرد : همچنین تشكیل این صندوق ها در پیشبرد فعالیت های تحقیقاتی وزارت بهداشت بسیار موثر است. ضرورت تشكیل این صندوق ها در ماده 45 قانون برنامه چهارم توسعه و لایحه شركت های دانش بنیان مورد تاكید قرار گرفته است .

اجتمام**9105**1569**1581





:: برچسب‌ها: پارک , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: