منشاء بسیاری از مشكلات جامعه توجه نداشتن به مبانی اخلاقی است
نوشته شده توسط : zwembril

حجت الاسلام 'مصطفی پورمحمدی' روز پنجشنبه در 'نشست زنان فرهیخته مشهد'، افزود: یكی از مولفه های مهم برای باروركردن اقتصاد و كاهش مشكلات اقتصادی در جامعه، اصلاح رفتاری و اخلاقی است.

وی گفت: اگر مبانی و ارزشهای اخلاقی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نهادینه شود، بهره وری به عنوان یكی از نیازهای اساسی جامعه توسعه یافته و تقویت می شود.

او افزود: در برخی موارد بی اعتمادی نسبت به یكدیگر موجب می شود فضای كسب و كار در جامعه آسیب ببیند و بهره وری نیروی كار و تولید كاهش یابد.

وی نقش خانواده و بانوان را در بستر سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بسیار مهم دانست و گفت: در این زمینه خود بانوان باید پیشقدم شوند.

رییس سازمان بازرسی كل كشور گفت: برای مقابله با معضل بی حجابی نباید تنها به برخورد صرف در خیابانها اكتفا كرد بلكه این نوع برخورد فقط بایستی در مورد افراد بی حجاب كه بی پروا و جسورانه به این معضل دامن می زنند، صورت گیرد.

او گفت: آمریكا و برخی كشورهای اروپایی و قدرتهای مستكبر برای سیاه نمایی علیه نظام، كشور را به نقض حقوق زنان و حمایت نكردن از حقوق آنان متهم می كنند.

وی اظهار داشت: آنها در ادعاهای واهی خود چنین مطرح می كنند كه ایران به علت حمایت نكردن از حقوق زنان نمی تواند به عنوان یك الگو در جهان و منطقه مطرح باشد.

وی گفت: این درحالی است كه درآمریكا و اروپا زنان با مسائل و مشكلات بسیار در زمینه های اجتماعی روبرو هستند.

پور محمدی افزود: نقطه قوت نظام اسلامی توجه به حقوق مشروع زنان و حمایت از آنان است.

وی گفت: تعریف درست از انسان با تعریف درست از زن شكل می گیرد و حمایت از حقوق زنان در راستای موازین اسلامی از افتخارات دین مبین اسلام و تشیع است.

در ابتدای این نشست تعدادی از زنان فرهیخته مشهد به بیان مسائل و مشكلات و دغدغه های خود در زمینه های مختلف مرتبط با حقوق زنان پرداختند./2

7490/664/330





:: برچسب‌ها: تصویر , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: