سفیر ایران درلبنان: آمریكا ،ایران را رقیب اصلی خود در لبنان می داند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت،'غضنفر ركن آبادی' روز پنج شنبه در گفت وگویی رسانه ای در بیروت در پاسخ به پرسشی در خصوص همزمانی سفر 'محمدرضا رحیمی' معاون رییس جمهوری كشورمان و 'جفری فیلتمان' معاون وزیر خارجه آمریكا به بیروت، تصریح كرد: ما به این نوع رفتار آمریكایی ها عادت كرده ایم و این امر نیز به نوبه خود دلیلی بر اهمیت موقعیت ایران در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به اینكه امریكایی ها سعی داشتند كه بر سفر رحیمی تاثیر منفی بگذارند، افزود: آمریكا در تاثیر گذاری بر این سفر كه با موفقیت همراه بود، شكست خورد.

سفیر كشورمان ادامه داد: امیدواریم سخن برخی كه می گویند همزمانی این دو سفر تصادفی بوده است، درست باشد اما آنهایی كه اوضاع را به دقت مورد بررسی قرار می دهند، به شكل بهتری می توانند در این خصوص حكم كنند.

وی با اشاره به اینكه در جریان سفر رحیمی، تمامی تفاهمنامه های امضا شده میان دو كشور، بازبینی و موانع اجرایی شدن آنها مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح كرد: این امور به منظور تسریع در اجرایی شدن این تفاهمنامه ها صورت گرفته و ما مجددا بر آمادگی كشورمان به منظور كمك به لبنان بویژه در زمینه های برق، آب و سد سازی با هزینه ای كمتر و كیفیتی بهتر تاكید می كنیم.

سفیر كشورمان در لبنان با تاكید بر اینكه كمك های ایران این گونه نیست كه منحصر به یك گروه بوده و دیگر گروه ها از آن محروم باشند، افزود: تمام مناطق لبنان در طرح های پیشنهادی ایران به این كشور مد نظر قرار گرفته شده اند.

وی ادامه داد: ایران همچنین اولین كشوری بود كه به شكل جدی اعلام كرد كه آمادگی مسلح كردن ارتش لبنان را دارد و این امر بدون هیچ گونه شرطی است.

ركن آبادی افزود: این موضوع هنوز بر روی میز مذاكرات با دولت لبنان باقی است.

وی همچنین با تاكید بر اینكه سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشته است، خاطر نشان كرد: این اتهام كه ایران به سوریه به منظور حمایت از حكومت، سلاح و عناصر مسلح می فرستد، بی پایه و اساس است.

سفیر ایران در لبنان افزود: عكس این امر كاملا صحیح بوده و تمام دنیا می داند كه چه كسانی به هدف چند پاره ساختن سوریه به این كشور سلاح و عناصر مسلح می فرستند.

وی گفت: ایران خواست اكثریت مردم سوریه را كه اصلاحات تحت رهبری 'بشار اسد' رییس جمهور این كشور بوده، تایید می كند.

ركن آبادی گفت: آنهایی كه سلاح و عناصر مسلح به سوریه می فرستند، خواستار چند پاره شدن این كشور هستند و ما مجددا بر موضع كشورمان در پشتیبانی از گروه های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاكید داریم.

سفیر كشورمان با تاكید بر اینكه ایران در گذشته، حال و آینده حامی و پشتیبان هر كسی كه به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازد بوده و خواهد بود، ادامه داد: این امر از اصول و مبادی جمهوری اسلامی است كه در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است و فشارهای بین المللی هرگز ایران را از سیاست های خود باز نخواهد داشت.

خاورم**2024**1030**5981**1369





:: برچسب‌ها: غروب , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: