450 كیلومتر راه اصلی، بزرگراه و تقاطع غیرهمسطح به بهره برداری رسید
نوشته شده توسط : zwembril

سرپرست اداره كل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: برای اجرای این طرحها بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

'براتعلی حسینی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره مشخصات این طرحها گفت: راه اصلی چابهار- ایرانشهر كه قطعه ای از محور ترانزیتی چابهار- میلك به شمار می رود، به طول 82 كیلومتر با اعتبار دو هزار و 155 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب شرق كشور واقع در سه راهی بمپور- بزمان- ایرانشهر، به عنوان قطعه ای از محور ترانزیتی چابهار- میلك، به طول 10 كیلومتر با صرف اعتبار 150 میلیارد ریال با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: طرح بهسازی محور اصلی ایرانشهر- سرباز به طول 104 كیلومتر از دیگر طرحهای ملی جنوب شرق كشور است كه 60 كیلومتر آن پیش از این بهره برداری شده بود و 44 كیلومتر باقی مانده آن با اعتبار 332 میلیارد ریال به اتمام رسیدو امروز بهره برداری شد.

وی راه اصلی رستم آباد- ایرانشهر به طول 100 كیلومتر با اعتبار 240 میلیارد ریال و پل بزرگ 'كشیك' به طول 110 متر با اعتبار 40 میلیارد ریال واقع در ورودی شهر نیكشهر را از دیگر طرحهای بهره برداری شده امروز عنوان كرد..

حسینی گفت: بزرگراه خاش- ایرانشهر به طول 50 كیلومتر كه در حوزه استحفاظی اداره كل راه و ترابری سیستان و بلوچستان قرار دارد از دیگر پروژه های راه اندازی شده است كه 36 كیلومتر آن پیش از این افتتاح شده و 14 كیلومتر باقی مانده با اعتبار 35 میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

سرپرست اداره كل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) گفت: اجرا و توسعه پروژه های حمل و نقل با هدف تكمیل كریدور شمال به جنوب در استان و برقراری ارتباط مناسب و سریع با سایر نقاط كشور بویژه احیای مسیر ترانزیتی به آسیای میانه انجام می گیرد كه اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: ضرورت ارتباط بین روستاها و بخشهای مختلف استان و توسعه راهها در این منطقه، آبادی های متعددی را از بن بست خارج می كند و رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی را شتاب می بخشد.

حسینی اظهار داشت: بهره برداری از 450 كیلومتر راه اصلی، بزرگراه و تقاطع غیرهمسطح به منظور توسعه و تكمیل زیرساخت ها در سیستان و بلوچستان گام بلندی در جهت رشد اقتصادی و تسهیل و توسعه ترانزیت كالا خواهد بود.

سیستان و بلوچستان به لحاظ گستردگی و طول راههای متعدد آن دارای دو اداره كل در شمال و جنوب این استان است. ك/3

7315/653/330





:: برچسب‌ها: قدیمی , چشم انداز , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: