درگیری های شمال لبنان به بیروت رسید
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'احمد عبدالواحد' و 'خالد المرعبی' یكی از همراهان او كه از اعضای جریان المستقبل وابسته به 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان بودند، به علت سرپیچی از فرمان ارتش در یكی از نقاط ایست بازرسی حلبا در منطقه عكار واقع در شمال لبنان توسط نیروهای نظامی ارتش لبنان به قتل رسید.

به دنبال این حادثه، ارتش كمیته ای را برای بررسی علل این حادثه، تشكیل داد و از منطقه شمال عقب نشینی كرد، اما طرفداران عصبانی وی در تجمعی خواستار تشكیل 'ارتش آزاد لبنان' شده و جاده طرابلس - بیروت را به آتش كشیدند.

تنها چند ساعت بعد، درگیری ها به بیروت كشیده شد و رایزنی های نخست وزیر و رییس مجلس لبنان برای آرام كردن گروه های سلفی و طرفداران حزب المستقبل به جایی نرسید.

المزرعه، بشاره خوری، طریق الجدیده و بالاخره وردان (محلات سنی نشین بیروت) اولین مناطقی بودند كه توسط عناصر مسلح مسدود و روند عبور و مرور در آنها مختل شد.

ورزشگاه بیروت مقصد بعدی آشوب گران بود، اما ارتش لبنان دقایقی بعد با حضور در این منطقه سعی كرد آرامش را به این مناطق برگرداند.

'میشل سلیمان' رییس جمهوری لبنان در بیانیه ای مردم كشورش را به خویشتنداری دعوت كرد و حادثه كشته شدن دو شیخ اهل سنت را حادثه ای ناگوار برای ارتش و اهالی شمال لبنان دانست.

مفتی اهل سنت از فردا سه روز عزای عمومی در این كشور اعلام كرده است.

نخست وزیر لبنان هم از مجازات عوامل حوادث اخیر خبر داد و از مردم خواست به نیروهای امنیتی اطمینان كنند.

رییس مجلس لبنان هم از مفتی اهل سنت این كشور خواست برای بازگشت آرامش تلاش خود را به كار گیرد.

'شیخ عبدالواحد' ظهر امروز یكشنبه در كاروانی مملو از اسلحه در منطقه حلبا از فرمان ایست ارتش در منطقه 'الكویخات' سرپیچی كرد و مورد اصابت گلوله نظامیان ارتش لبنان قرار گرفت و جان باخت.

خالد الظاهر عضو بارز جریان المستقبل با اشاره به كشته شدن یكی از همراهانش در منطقه حلبا در شمال لبنان گفت: شلیك ارتش لبنان به شیخ احمد عبد الواحد دارای هدف های خاص و روشنی است.

وی گفت: ما از این مساله به سهولت نخواهیم گذشت و از همه وفاداران می خواهیم حق ما را بگیرند.

الظاهر با اشاره به اینكه 'كسانی در كنار نظام سوریه در منطقه شمال قرار دارند كه می خواهند ما را تضعیف كنند'، اظهار كرد: ما از نیروهای امنیتی می خواهیم حق ما را بگیرند.

وی ارتش لبنان و فرمانده آن را مسوول بروز این گونه حوادث امنیتی در شمال دانست.

خاورم**2023**1030**1368**





:: برچسب‌ها: ماکرو , جشن تولد , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 2950
|
امتیاز مطلب : 122
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: