نوشته شده توسط : zwembril

درخواست اتحادیه عرب برای اعزام نیروهای پاسدار صلح به سوریه

اتحادیه عرب تصميم گرفته از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد برای پايان دادن به خشونت‌ها در سوریه، همراه این اتحادیه یک گروه پاسدار صلح به این کشور اعزام کند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

اتحادیه عرب در پیش نویس قطعنامه ای تازه درباره سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا نیرویی مشترکی از صلحبانان سازمان ملل و کشورهای عربی برای اعزام به سوریه تشکیل شود. همزمان مسئول هیات ناظران این اتحادیه در سوریه استعفا کرده است.

از جمله موضوعات دیگری که در نشست امروز یکشنبه ۲۳بهمن ماه (۱۲ فوریه) اتحادیه عرب در قاهره مورد بحث قرار گرفت پایان دادن به تمام روابط دیپلماتیک با دولت سوریه و همچنین پیشنهاد انتصاب فرستاده ویژه اتحادیه عرب به این کشور بوده است.

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب هم در جریان نشست امروز گفت که حال زمان آن رسیده که برای خاتمه دادن به سرکوب معترضان،اقدامی قاطع اتخاذ شود.

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب در نشست امروز این اتحادیه گفت که حال زمان آن رسیده تا اقدامی قاطع درباره سوریه اتخاذ شود

همزمان با برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره، محمد الدابی، مسئول هیات ناظران اتحادیه عرب در سوریه از سمت خود استعفا کرد.

براساس گزارش های دریافتی، از عبدالله خطیب، وزیر امور خارجه سابق اردن به عنون نماینده جدید اتحادیه عرب در سوریه نام برده شده است.

اتحادیه عرب ماموریت ناظرانش را در سوریه به دلیل افزایش خشونت ها در این کشور در هشتم بهمن ماه (۲۸ ژانویه) به حال تعلیق در آورد.

نشست اتحادیه عرب پس از آن برگزار می شود که قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با وتوی روسیه و چین روبرو شد.

در همین حال ایمن الظواهری، رهبر القاعده با انتشار یک پیام ویدوئوی حمایت خود را از اعتراضات ضد دولتی در سوریه اعلام کرده است.

رهبر القاعده در این پیام ویدوئویی که امروز منتشر شده از مردم سوریه خواسته است تا به جای اتکا به حمایت غرب و کشورهای عربی، برای تغییر شرایط به تلاش های خود متکی باشند.

آمریکا بمب گذاری های اخیر در سوریه را به القاعده نسبت می دهد

آقای الظواهری در این پیام دولت سوریه را رژیمی سرطانی توصیف کرده است که آزادی مردم این کشور را سرکوب می کند.

رهبر القاعده در پیامش از پیکارجویان مسلمان در کشورهای عراق، اردن، لبنان و ترکیه خواسته تا از "برادرانشان در سوریه " حمایت کنند.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی این روشن ترین نشانه از دخالت القاعده در اعتراضات سوریه است.

این پیام از سوی رهبرالقاعده در حالی منتشر شده است که پیشتر گزارش هایی از ورود پیکارجویان اسلام گرا از عراق، کشور همسایه، به سوریه منتشر شده بود.

آمریکا هم در اظهارنظری در باره بمب گذاری های اخیر در سوریه این اقدامات را به القاعده نسبت داده است.





:: برچسب‌ها: سفید , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 1623
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: