رییس مجلس لبنان خواستار دخالت نخست وزیر برای ساماندهی اوضاع امنیتی شمال كشور شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت، بری امروز دوشنبه طی سخنانی با اشاره به اوضاع نابسامان امنیتی در شمال لبنان گفت: ما نباید ارتش را از انجام وظیفه اصلی خود در راستای حفظ امنیت در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه بازداریم.

رییس مجلس ضمن دفاع از وظیفه ارتش در حفظ امنیت در شمال كشور افزود: من از هر وسیله ای برای حمایت سیاسی از ارتش و تهیه كلیه امكانات برای آن با هدف حفظ امنیت در تمام نقاط لبنان دریغ نمی كنم.

از سوی دیگر بری طی تماس با 'نجیب میقاتی' نخست وزیر، ضمن بررسی آخرین اوضاع امنیتی در منطقه شمال بر ضرورت حفظ امنیت در این منطقه تأكید كرد.

میقاتی نیز در این تماس تلفنی بر ضرورت گسترش امنیت در شمال لبنان و حمایت از ارتش در راستای حفظ امنیت در تمام نقاط كشور تأكید كرد.

نبیه بری همچنین در گفت وگو با روزنامه لبنانی 'الجمهوریه' گفت: مهم ترین مسئله ضروری امروز كشور، حفظ امنیت و توجه به آن است.

رییس مجلس لبنان در مصاحبه با روزنامه السفیر هم با اشاره به تعطیلی جلسات هیأت دولت گفت: من همچنان بر تصمیم خود مبنی بر دخالت نكردن در این مساله مصر هستم چرا كه تصمیم میقاتی در تعطیلی جلسات هیأت دولت توجیه ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت خود از 'میشل عون' ربیس فراكسیون 'تغییر و اصلاح' گفت: باید با توجه به اصول حمایت از وحدت ملی، مقاومت و نیز محكم كردن روابط با سوریه با هدف رویارویی با توطئه های جاری علیه آن كشور از فراكسیون تغییر و اصلاح حمایت كرد.

روزنامه لبنانی 'الجمهوریه' نیز با اشاره به بروز حوادث امنیتی در شمال لبنان به نقل از منابع امنیتی نوشت: همه گروهها و شخصیت های بازر سیاسی این منطقه، ارتش را به اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از شروع مجدد درگیری ها و مقابله با گروه های مسلح در این منطقه فراخوانده اند.

روزنامه لبنانی 'الاخبار' نیز به نقل از منابع سیاسی نوشت: رییس مجلس در تماس با نجیب میقاتی از وی خواسته برای رسیدگی به امور كشور و اوضاع نابسامان امنیتی درشمال ، هرچه سریعتر به لبنان بازگردد.

طی چند روز اخیر درگیری‌هایی میان هواداران نظام سوریه و مخالفان آن در منطقه شمال لبنان رخ داد. در این درگیری‌ها كه میان دو منطقه علوی و سنی نشین شمال لبنان یعنی 'جبل محسن'( هواداران نظام سوریه)، و 'باب التبانه '(مخالفان نظام سوریه) رخ داد، دهها تن كشته و یا مجروح شدند.

ارتش لبنان با دخالت مستقیم و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی مانع گسترش این درگیری ها به مناطق دیگر شمال شد.

خاورم*2023**1030**2047**





:: برچسب‌ها: به من , وابسته به تکزاس , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: