استاندارسیستان و بلوچستان: الزامات توسعه در این استان فراهم شده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'علی محمد آزاد' روز دوشنبه در آیین بهره برداری از پروژه های راه جنوب سیستان و بلوچستان كه با حضور رییس جمهوری انجام شد، افزود: اقدامات زیر ساختی زیادی در حوزه های مختلف از جمله راه، بهداشت و درمان، آموزش، كشاورزی و مسكن در استان انجام شده است.

وی با اشاره به برخی پیشرفتهای حاصله اضافه كرد: با ساخت سد و مهار آبهای سیستان و بلوچستان از مجموع سه هزار میلیارد متر مكعب روان آبهای استان دو هزار میلیارد متر مكعب آن مهار شده است.

وی اظهار داشت: از پنج فرودگاه فعال سیستان و بلوچستان دو مورد آن بین المللی است و در كمتر استانی این مزیت وجود دارد.

آزاد ادامه داد : ظرفیت اسكله های بنادر جنوب استان سیستان و بلوچستان به سرعت در حال توسعه است و با افزایش تخلیه و بارگیری كالا در آینده نزدیك ظرفیت ترانزیت استان نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینكه همه راههای سیستان و بلوچستان به استانهای همجوار بهسازی شده، گفت: راههای بین شهری استان در حال دو خطه شدن است و مطالعه و ساخت موارد جدید نیز در دست اجرا است.

وی اظهار داشت : در این دولت قطار مسافری زاهدان - تهران به صورت همه روزه راه اندازی شد و از طرفی ظرفیت حمل و نقل كالا نیز افزایش یافته و این روند صعودی همچنان ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه مراكز آموزشی استان در سالهای اخیر ادامه داد: 95 هزار دانشجو در این استان مشغول دانش آموختگی هستند و فقط امسال شش هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دكتری مراكز آموزشی منطقه پذیرش شده اند و در استانی كه روزگاری پزشكان خارجی مشغول به كار بودند امروزه پزشك تربیت می شود.

آزاد در ادامه گفت: تمام مدارس كپری سیستان و بلوچستان برچیده شده و به جای آن ساختمان ساخته شده و ساختمانهای قبلی نیز در حال بازسازی است.

وی با بیان اینكه پارسال 41 هزار نفر شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد گفت: هدفمندی یارانه ها با پرداخت ماهانه 110میلیارد تومان به مردم سطح رفاه آنان را بهبود بخشیده است.

2729/330





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: