صنعت نفت آبادان آیا ركورد گل نخوردن قوی سپید بندرانزلی را می شكند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، خط دفاعی تیم ملوان بندرانزلی 631 دقیقه مقابل تیم های تراكتورسازی تبریز، پرسپولیس تهران، راه آهن تهران، مس سرچشمه كرمان، شاهین بوشهر، ذوب آهن اصفهان و صبای قم، گلی را دریافت نكرده است.

این در حالی است كه ملوان در فصل نقل و انتقالات لیگ یازدهم ، هادی تامینی بازیكن با ارزش خود را از دست داد و این مدافع بلند قامت ملوان پس از 10 سال حضور در این تیم گیلانی به سپاهان پیوست.

ابوالحسن جعفری نیز پس از پایان دو سال سربازی خود در بندرانزلی به اصفهان بازگشت تا قوی سپید، لیگ یازدهم را بدون دو مدافع اصلی خود شروع كند.

با رفتن تامینی، علی جراح كار زوج سعید سالارزاده در دفاع میانی ملوان شد، زوجی كه تا پایان هفته پنجم لیگ برتر نمایش قابل قبولی داشتند.

قابل ذكر است، ملوان در پنج هفته ابتدایی لیگ، بدون شكست

بود تا این كه در هفته ششم به دیدار صبا در قم رفت، در این بازی، سالارزاده و جراح كار غایب بودند و رضا طلبه و احمد آهی برای ملوان به میدان رفتند، مدافعان جوان و كم تجربه ای كه انتظارات فرهاد پورغلامی را برآورده نساختند.

در ادامه لیگ برتر، سالارزاده و جراح كار برای ملوان بازی كردند كه در چند دیدار، اشتباهات فردی آنان سبب عدم كامیابی قوی سپید شد.

در اواخر نیم فصل اول، علی جراح كار دچار پارگی رباط صلیبی زانو شد و به ناچار پایش را به تیغ جراحان سپرد. با خارج شدن جراح كار از تركیب اصلی ملوان، فرهاد پورغلامی به احمد آهی اطمینان كرد و این بازیكن نیز به خوبی جواب اطمینان مربیش را داد.

در دفاع راست با رفتن جعفری به سپاهان، بابك پورغلامی نفر ثابت ملوانان در این پست شد، برادرزاده فرهاد پورغلامی به واسطه نسبت فامیلی با سرمربی تیم ملوان به شدت زیر ذره بین قرار داشت تا این كه در بازی حساس ملوان و داماش در بندرانزلی، گل داماش از ناحیه وی به ثمر رسید و با اوج گیری انتقادها از كاپیتان ملوان، فرهاد پورغلامی به رامین خسروی بازی داد.

خسروی در اواخر نیم فصل اول، دچار كشیدگی عضله ران شد و بابك پورغلامی مجددا به تركیب اصلی قوهای سپید ایران برگشت و در بازگشت مجدد عملكرد قابل قبولی را از خود ارایه داد.

در دفاع چپ، علیرضا رمضانی در طول فصل نوسان نداشت و یكی از بهترین فصول بازیگری خود را در ملوان پشت سر گذاشت. رمضانی در همه بازی های ملوان به جز 20 دقیقه پایانی بازی با سپاهان در اصفهان به میدان رفته و ركورددار بیشترین زمان حضور در تركیب اصلی تیم ملوان در لیگ برتر یازدهم است.

سیدعلی حسنی صفت و مسعود پورمحمدجعفر دو دروازه بان ملوان هستند كه تا هفته بیست و سوم لیگ برای ملوان به میدان رفته اند.

پورمحمد كه اوایل فصل به علت مصدومیت حسنی صفت، دروازه بان اصلی قوی سپید شده بود، نتوانست از موقعیت پیش آمده استفاده كرده و خود را درون دروازه تثبیت كند.

حسنی صفت هم كه در بازی های ملوان با نفتی های لیگ، گل های بدی خورده بود، در نیم فصل دوم از اشتباهات گذشته درس گرفته و به روزهای خوب خود بازگشت. اوج كار او مهار ضربه پنالتی مهدی مهدوی كیا در هفته هجدهم بود.

فرهاد پورغلامی سرمربی تیم ملوان بندرانزلی در مورد 631 دقیقه بسته ماندن دروازه این تیم در لیگ یازدهم گفت: در هفت بازی اخیر ملوان، خط دفاع و دروازه بان بدون اشتباه بودند و دفاع تیمی نیز نقش تعیین كننده ای در ثبت این ركورد داشت.

پورغلامی اضافه كرد: البته در بازی با صبای قم خوش شانس بودیم كه دروازه ملوان باز نشد.

علیرضا رمضانی، مدافع ملوان نیز در این زمینه گفت: در هفت بازی آخر، در دفاع تیمی و فردی بسیار خوب عمل كردیم و اجازه ندادیم حریفان از موقعیت ها استفاده كنند.

وی با اشاره به تدابیر سرمربی ملوان در مورد انسجام كارهای دفاعی این تیم افزود: نباید دچار غرور شویم زیرا بازی های سختی را در ادامه دور برگشت پیش رو داریم.

رمضانی تصریح كرد: هنوز در نیمه دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار داریم و باید امتیازات لازم را برای قرار گرفتن در منطقه امن جدول جمع آوری كنیم.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ساعت 16 عصر روز جمعه (پس فردا)

میهمان تیم صنعت نفت آبادان است و باید دید مدافعان ملوان تا چه زمانی می توانند دروازه این تیم را بسته نگه دارند.ك/4

گزارش از: كاوه چلمبری.

7151





:: برچسب‌ها: موزه , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: