ظرفیت پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد در شش سال گذشته 5 برابر شده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سید محمدحسین سرورالدین' روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در سال 84 پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد با ظرفیت 13 هزار و 100 نفر و فقط در 22 دانشگاه بزرگ كشور صورت می گرفت كه این آمار در سال جاری به حدود 73 هزار و 500 نفر رسیده است.

وی با بیان اینكه ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون كارشناسی ارشد سال 91 هنوز نهایی نشده است، خاطرنشان كرد: دانشگاه ها تا خردادماه كه زمان انتخاب رشته است فرصت دارند تا ظرفیت پذیرش خود را اعلام كنند اما آمار پذیرش قطعا نسبت به سال 90 رشد خواهد داشت.

سرورالدین اعمال هرگونه سهمیه برای مدیران در آزمون كارشناسی ارشد و دیگر آزمون ها را رد كرد و گفت: تنها سهمیه ای كه در آزمون سراسری و كارشناسی ارشد اعمال می شود سهمیه رزمندگان و شاهد است كه میزان آن برای آزمون سراسری 40 درصد و برای كارشناسی ارشد 20 درصد تعیین شده است.

وی یادآور شد: سهمیه 10 درصدی كارشناسان آموزشی دانشگاه ها در آزمون كارشناسی ارشد نیز از سال گذشته لغو شده و برای آزمون دكتری نیز سهمیه رزمندگان به میزان 20 درصد رسیده و مربیان رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی دانشگاه ها نیز سهمیه 30 درصدی خواهند داشت.

سرورالدین تاكید كرد: تمام سهمیه های آزمون های سراسری در مقاطع مختلف مصوب مجلس شورای اسلامی هستند و مجلس نیز با افزایش سهمیه ها و یا اعمال سهمیه های جدید به شدت مخالف است.

وی توضیح داد: درصد سهمیه های تعیین شده برای آزمون های مختلف به این معنی نیست كه به عنوان مثال 20 درصد پذیرش دانشجوی دكتری توسط رزمندگان و 30 درصد توسط مربیان دانشگاه ها تكمیل می شود و این افراد باید حتما حدنصاب لازم را كسب كنند و درغیراینصورت افراد با سهمیه آزاد به جای آنها پذیرش خواهند شد.

رییس سازمان سنجش به برخی تغییرات آزمون دكتری سال 91 با آزمون امسال اشاره كرد و گفت: گزینش دانشجوی دكتری در سال 90 براساس 80 نمره آزمون و 20 درصد معدل داوطلبان صورت گرفت اما برای آزمون 91 احتمال دارد كه در گزینش نهایی، نمره مصاحبه دانشگاه محل قبولی با ضریب 2 و نمره آزمون با ضریب یك محاسبه شود.

وی افزود: سال گذشته ضریب تمام درس های آزمون دكتری به صورت یكسان بود درحالیكه در آزمون سال 91 درس های تخصصی با ضریب 4 و درس های عمومی با ضریب یك محاسبه خواهند شد.

به گفته سرورالدین، شركت كنندگان در آزمون دكتری نیز همانند آزمون های سراسری و كارشناسی ارشد، نتایج اولیه خود را در قالب كارنامه دریافت می كنند تا بتوانند براساس رتبه خود، انتخاب رشته انجام دهند و پذیرفته شدگان مرحله اول نیز به صورت سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه و دیگر مراحل گزینش به دانشگاه ها معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: آزمون درس های تخصصی دكتری سال 91 برخلاف سال 90 در نوبت صبح و آزمون درس های عمومی در نوبت بعدازظهر برگزار خواهد شد و این جابجایی به درخواست داوطلبان صورت گرفته است.

آزمون دكتری سال 1391 در نوبت صبح و بعدازظهر 25 فروردین ماه و آزمون كارشناسی ارشد سال 91 در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 26، 27 و 28 بهمن ماه امسال در حوزه های امتحانی سراسركشور برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: برف , هاوایی , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: