مردم آمریكای لاتین وایران نزدیكی فراوانی از نظر عدالت خواهی دارند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت خارجه،گروهی از خبرنگاران ،اساتید دانشگاه و شاعران برخی كشورهای آمریكای لاتین كه در تهران به سر می برند امروز (دوشنبه) با 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل مختلف گفت و گو كردند.

صالحی با بیان اینكه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و كشورهای این منطقه بخصوص در دو دهه اخیر ارتقا یافته است ،گفت : مردم كشورهای آمریكای لاتین و ایران از نظر روحی و عاطفی، خیلی به هم نزدیك هستند.

وزیر امور خارجه هم چنین با ابراز خرسندی از حضور در جمع دوستانی از آمریكای لاتین اظهار داشت:آمریكای لاتین برای ملت بزرگ ایران جای ناشناخته ای نیست .

وی ضمن تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص همكاری با كشورهای آمریكای لاتین ،گسترش همكاری های فی مابین در حوزه مبادلات مردمی، همكاریهای اقتصادی، صنعتی ، فنآوری، علمی - فرهنگی و كشاورزی را با اهمیت خواند و باتوجه به ظرفیتهای ایران در این زمینه ها آمادگی همكاری برای توسعه روابط با تمامی كشورهای منطقه را اعلام كرد.

وی با اشاره به مشكلاتی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی كشورهای استكباری برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آوردند تا مانع پیشرفت و توسعه شوند، گفت: بحمدالله با همت جوانان و ملت غیور ایران پس از 32 سال شاهد رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها بویژه فناوریهای نوین اعم از پرتاب ماهواره به فضا و بسیاری پیشرفتهای دیگر در زمینه رادیو داروها و غیره هستیم.

در این دیدار كه در فضایی دوستانه برگزار شد حضار سوالات خود را در زمینه روابط دوجانبه و مسائل مختلف با وزیر امور خارجه در میان گذاشتند و خواستار ارتباط هر چه بیشتر میان مردم ،خبرنگاران و جامعه علمی این منطقه با ایران شدند.

سیام **1708





:: برچسب‌ها: پاییز , روش , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: