نوگرایی مستمر، انقلاب ایران را از دیگر انقلابهای جهان متمایز می كند
نوشته شده توسط : zwembril

شیخ 'ماهر حمود' امام جمعه مسجد قدس در صیدا و از علمای برجسته اهل سنت لبنان امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های جاری در منطقه گفت: با نگاهی به سیر انقلاب های جاری دنیا مشاهده می كنیم، این انقلاب ها در مرحله ای از تاریخ خود از حركت باز می ایستند ولی انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاكنون همچنان در حال پیشرفت، نوآوری و ارتباط با ملت های ستم دیده و قضایای عادلانه آنها از جمله قضیه فلسطین است.

ماهر حمود ادامه داد: بدون شك مردم در انقلاب های جاری منطقه، قادر به تغییر نظام های دیكتاتوری منطقه هستند و ما این نمونه را در سرنگونی نظام شاهنشایی توسط ملت ایران بودیم و این الگو نیز ممكن است در سطح منطقه تكرار شود.

ماهر حمود افزود : آنچه انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب های منطقه متمایز می كند وجود رهبری 'امام خمینی' (ره) است كه مردم ایران را در دور خود جمع كرد و متأسفانه جای چنین رهبری در انقلاب های جاری كشورهای عربی در راستای رویارویی با تهدیدهای غربی و بروز فتنه های مذهبی بسیار خالی است.

وی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، علمی، اقتصادی و نظامی تأكید كرد: ایران ضمن حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان در رویارویی با تهدیدهای رژیم صهیونیستی و نیز به رغم فشارهای غرب به فعالیت های صلح آمیزهسته ای خود ادامه می دهد.

وی گفت : انقلاب اسلامی ایران به رغم گذشت بیش از سه دهه از شروع آن، همچنان با تكیه بر مواضع خود دردل ملت های دنیا، زنده و خروشان است.

این عالم برجسته اهل سنت لبنان با اشاره به رهبری حكیمانه رهبر انقلاب اسلامی ایران تصریح كرد: رهبری حكیمانه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای و بیانات ایشان، بیانگر نوآوری و تجددگرایی انقلاب اسلامی در راستای حمایت از جنبش های اسلامی و حركت های آزادیخواه ملت های جهان است.

ماهر حمود با اشاره به هفته وحدت اسلامی گفت: ما نه تنها در عرصه های مذهبی و عقیدتی با جمهوری اسلامی ایران به نقاط مشترك فراوانی دست یافته ایم بلكه از نظر سیاسی و حمایت از نیروهای مقاومت و رویارویی با بروز هرگونه فتنه مذهبی نیز به زمینه های مشتركی رسیده ایم.

وی با اشاره به فشارهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : این طبیعی است كه ایران مورد هجمه غرب و هم پیمانان آن در منطقه قرار بگیرد چرا كه آنها در راه آزادسازی فلسطین و مقدسات آن و یاری ملت های مظلوم گام برداشته اند.

خاورم*2023.**1030**1609





:: برچسب‌ها: تایلند , حیوانات , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: