جشنواره هنرستانهای هنرهای زیبای كشور در استان البرز آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز روز سه شنبه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: بهترین دوران برای وارد شدن به عرصه فرهنگ و هنر، جوانی و نوجوانی است و انقلاب اسلامی نیز به شدت نیازمند ورود جوانان به عرصه فرهنگ و هنر است.

'قادر آشنا' افزود: كشور ما در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری پیشكسوتان خوبی دارد ولی تخصص این پیشكسوتان باید تكثیر شود.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر امسال نشان داد كه جوانان اعتماد به نفس بالایی دارند و می توانند بهترین آثار را از خود به جای بگذارند ولی آثاری كه تولید می شود بایستی با فرهنگ ایرانی مطابقت داشته باشد چرا كه فرهنگ ایرانی غنی است و نباید فرهنگ بیگانه را كپی برداری كنیم.

وی گفت: جشنواره های محلی برای تضارب افكار، ایده پردازی و ایده گرفتن است.

گفتنی است پنجمین جشنواره هنرستانهای هنرهای زیبای كشور در 19 شاخه هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم، پویانمایی و عكاسی برگزار می شود كه رشته های تصویرسازی و چاپ، تذهیب و تشعیر، خط در گرافیك، رنگ روغن، تركیب مواد، زغال، مداد رنگی، گواش، آبرنگ، طراحی، حجم، پاستل، آب مركب، نقاشی ایرانی، معرق، عكاسی، پوستر و ... از جمله شاخه های بخش هنرهای تجسمی این جشنواره هستند.

حدود دو هزار و 200 اثر در بخش هنرهای تجسمی، در رشته تئاتر 21 نمایشنامه، در رشته پویانمایی 38 اثر و در رشته فیلم كوتاه (داستانی و مستند) 63 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

پس از بررسی اولیه توسط هیات انتخاب (متشكل از هنرمندان برجسته كشور) 630 اثر تجسمی انتخاب شده و در نگارخانه اداره كل استان به نمایش گذاشته می شود و از مجموع آثار انیمیشن و فیلم كوتاه 34 اثر منتخب در تئاتر شهر كرج اكران خواهد شد و 9 تئاتر نیز از شهرهای قم، تبریز، خرم آباد، یاسوج، ساوه، كرمان و ... در تالارهای سیروس صابر و تئاتر شهر استان البرز به رقابت خواهند پرداخت.

اختتامیه این جشنواره روز 27 بهمن ماه جاری با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. ك/2

693/1027





:: برچسب‌ها: پارک , نشان , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: