مشاور رییس جمهوری با رییس كمیته حقوق بشر قطر دیدار كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر، در این دیدار المری با تقدیر از حضور هیات ایرانی در این اجلاس ، به اقدامات دولت قطر در مورد ارایه خدمات به زنان پرداخت .

وی افزود: دولت قطر در جهت دفاع از حقوق زنان تلاش می كند و امروز این گروه در همه بخشهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می كنند.

رییس كمیته حقوق بشر قطر با اشاره به پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاع از حقوق زنان، آمادگی دوحه را برای دریافت این تجربیات اعلام كرد .

مجتهد زاده رییس مركز امور زنان ایران نیز در این دیدار ضمن برشمردن جایگاه واقعی زنان در جمهوری اسلامی ، به شأن و منزلت این گروه در دین اسلام اشاره كرد و گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مبنای امور در ایران بر اساس عدالت و مساوات پایه ریزی شده است .

وی افزود: بر اساس قوانین و احكام اسلامی ، بانوان دارای جایگاه ویژه ای در ایران هستند ، به همین دلیل زنان در همه عرصه ها جامعه كشور فعال بوده و شاهد موفقیت های چشمگیر آنان در عرصه های تولید، سازندگی، فناوری و علوم ، انرژی هسته ای ، دانشگاهها ، امور ورزش و مراكز علمی و دینی و اجتماعی و حتی در كابینه دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم .

مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین به برگزاری اجلاس زنان ادیان آسمانی كه جندی پیش در تهران برگزار شد ،‌ اشاره كرد و خواستار گفت و گوهای مستقیم دوجانبه و همكاری در عرصه بین المللی در دفاع از حقوق زنان شد.

در پایان دیدار توافق شد كه در سفر رییس كمیته حقوق بشر قطر به تهران , مذاكرات در بخش های تخصصی سازماندهی و برنامه ریزیهای اجرایی صورت گیرد.

مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به قطر همچنین با 'شیخه المیاسه بنت حمد آل ثانی' رییس كل موزه های این كشور دیدار كرد.

شیخه المیاسه با اشاره به سفر خود به ایران و بازدید از موزه های گلستان ، ملّی معاصر و سعدآباد گفت : دولت قطر توجه جدّی به امور زنان داشته و اكنون این گروه در تعلیم و تربیت و ورزش كشور حضور فعالی دارند .

مجتهدزاده نیز در این دیدار ضمن برشمردن حضور بانوان در جامعه ایران، به نقش زنان در همه ابعاد بویژه در محیط های علمی و فرهنگی ، دانشگاهی ، ورزشی و میدان های بین المللی و المپیاد های گوناگون اشاره كرد .

وی همچنین حضور تعدادی از زنان ایرانی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم و عضویت جهار نفر از بانوان در هیات دولت و بیش از 560 قاضی در دستگاه قضایی ایران را نشانه توجه جمهوری اسلامی به نقش زنان در جامعه دانست .

مشاور رییس جمهوری و رییس مركز امور زنان به تاریخ و فرهنگ ایران و روابط فرهنگی و اجتماعی دیرینه بین دو كشور در حوزه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ضرورت تبادل نظر در انجام امور گردشگری و مبادله هیات های تخصصی اشاره كرد و آمادگی جمهوری اسلامی را برای انتقال تجربیات خود در بخش زنان به طرف قطری اعلام كرد .

خاورم**1651





:: برچسب‌ها: سفر , چشم انداز , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
رادین در تاریخ : 1390/11/26/3 - - گفته است :
سلام وبت خیلی خوبه به وبم سر بزن و نظر بده اگه مایل به تبادل لینکی خبرم کن


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: