پیامهای جداگانه صالحی به سران سازمانهای منطقه ای و بین المللی درباره بحرین
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، با توجه به تحولات اخیر در بحرین 'علی اكبر صالحی' پیامهای جداگانه ای برای دبیركل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت، دبیركل سازمان همكاری اسلامی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیركل اتحادیه عرب ، دبیركل اتحادیه آفریقا و رئیس جنبش عدم تعهد

ارسال كرد.

صالحی در این پیام ها‌‌ ضمن اعلام مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی از روند اوضاع در بحرین، نسبت به تبعات جدی مداخله نظامی خارجی علیه غیرنظامیان بیگناه هشدار داد و بر مسئولیت بین المللی حكومت بحرین و دولت های مداخله گر تأكید كرد.

وی در نامه خود به استمرار سركوب خشونت بار جنبش مسالمت آمیز مردم مسلمان بحرین كه برای احقاق حقوق مشروع مدنی و اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز و نقض حقوق بشر در این كشور قیام كرده اند، اشاره كرده است.

در این پیام ها آمده است: در نتیجه سركوب نظام مند و متضمن نقض فاحش حقوق بشر در بحرین، استمرار این روند وبه ویژه اصرار بر گسیل نیروی نظامی خارجی جهت مقابله با مطالبات مسالمت آمیز مردم، طی یك سال گذشته دهها تن از مردم این كشور كم جمعیت شهید و مجروح شده اند.

صالحی خاطرنشان كرده است: استمرار این روند علاوه بر نقض حقوق اولیه مردم بحرین، زمینه های تهدید صلح و ثبات منطقه ای را فراهم آورده است.

وزیر امورخارجه در پیام خود یادآور شده است: آنچه كه موجب تشجیع روزافزون ناقضان داخلی و خارجی سیستماتیك حقوق بشر در بحرین شده، رویكرد دوگانه و برخورد ریاكارانه برخی از طرف هایی است كه نقش اساسی در تصمیم سازی های بین المللی دارند و به صورتی كاملا هدفمند و با استفاده از تمام ابزارهای سیاسی، رسانه ای و تبلیغی عملا در جهت كشتار و شكنجه مردم غیر نظامی بحرین اقدام كرده اند.

صالحی همچنین با تأكید بر تعهد جمهوری اسلامی ایران به اصول منشورملل متحد و موازین حقوق بین الملل، تلاش برای حصول راه حل سیاسی از طریق ایجاد زمینه های لازم و اعتمادساز برای گفتگوی عادلانه بین مردم و حكومت بحرین را تنها راه حل بحران در این كشور دانسته است.

وزیر امورخارجه در این پیام خواستار بكارگیری همه امكانات و تدابیر دردسترس و نیز ظرفیت های حقوقی برای جلب توجه جامعه بین المللی به فجایع انسانی در بحرین شده و یادآور شده است: وظیفه جامعه بین المللی است كه حكومت بحرین را از تداوم نقض فاحش و سیستماتیك حقوق بشر مردم غیرنظامی این كشوربرحذر داشته و ضرورت توقف فوری مداخله نظامی خارجی در امور داخلی بحرین را گوشزد كند.

سیام** 9129





:: برچسب‌ها: بارسلونا , سیاتل , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: