افزایش تولید هیدرات آلومینیوم در جاجرم كشور را از واردات بی نیاز كرد
نوشته شده توسط : zwembril

'اسماعیل شكوهی مقدم' روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری

جمهوری اسلامی اظهار داشت: با تلاش كارگران این مجتمع ظرفیت تولید هیدرات آلومینیوم این واحد از 240 هزار تن به 300 هزار تن در سال رسیده است.

وی افزود: اكنون روزانه یكهزار و 250 تن هیدرات آلومینیوم در این مجتمع تولید می شود كه بر این اساس سالانه 60 هزار تن به میزان تولیدات مجتمع افزوده شده و این معادل میزان واردات این فرآورده معدنی از خارج كشور است.

مدیر مجتمع آلومینای جاجرم میزان صرفه جویی ارزی ناشی از افزایش تولید هیدرات آلومینیوم در این واحد را 25 میلیون دلار در سال اعلام كرد.

شكوهی مقدم موارد كاربرد هیدرات را در زمینه تولید شمش آلومینیوم، كاشی، سرامیك، داروسازی، چوب و كاغذ، صنایع بهداشتی و حذف آلاینده ها از چرخه محیط زیست عنوان كرد.

وی افزایش تولید سالانه 60 هزار تن هیدرات آلومینیوم در این مجتمع را علاوه بر تلاش كارگران، نتیجه برنامه ریزی صحیح، بهینه سازی خطوط تولید و اضافه شدن واحد چهارم به خط تولید مجتمع و كاهش زمان خواب كارخانه برشمرد.

شكوهی مقدم افزود: در حالی این مجتمع موفق به افزایش تولید شده كه دشمنان كشور از مدتها قبل با اعمال تحریم ها به دنبال ایجاد مشكل برای واحدهای تولیدی ما در داخل كشور بوده و هستند.

وی این افزایش تولید و بی نیاز كردن كشور از واردات این بخش را نشانه بی اثر بودن تحریم اقتصادی دشمنان بر ضد نظام جمهوری اسلامی عنوان كرد.

مجتمع آلومینای جاجرم در 170 كیلومتری جنوب غربی بجنورد، مركز استان خراسان شمالی قرار دارد كه در سال 83 به بهره برداری رسیده و اكنون دارای یكهزار كارگر است.

ك/3

2712/626/330





:: برچسب‌ها: فلوریدا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: