دوم اسفند در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : zwembril

2 اسفند 1362

عملیات والفجر6 با رمز مقدس یا زهرا در منطقه عملیاتی چزّابه با هدف انهدام نیروهای دشمن و گمراه كردن آنها از عملیات آتی، انجام گرفت. قوای اسلام با عبور از رودخانه چیلات و دهلران، دو ارتفاع مهم مشرف به مناطق مسكونی عراق را آزاد كرده و بزرگراه العماره - بغداد را در تیررس خود گرفتند.

2 اسفند 1357

'ویلیام سولیوان' سفیر آمریكا در تهران در ملاقات با 'مهدی بازرگان' نخست‌وزیر دولت موقت، از وی خواست تا به اطلاع' امام‌‌خمینی'(ره) برساند كه دولت امریكا انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت می‌شناسد.

2 اسفند 1354

استفاده از سهم امام برای تالیف و انتشار كتاب های سیاسی - اسلامی علیه حكام جور در پاسخ به یك استفتاء، از سوی 'امام‌‌خمینی'(ره) مجاز و بهترین خیرات اعلام شد.

2 اسفند 1340

'علی امینی' نخست‌وزیر، تهران را به قصد یك سفر 21 روزه به كشورهای آلمان، فرانسه، بلژیك و انگلیس و دیدار با مقامات بلند‌پایه این كشورها ترك كرد.

2 اسفند 1339

بیستمین دوره مجلس شورای ملی آغاز به كار كرد. عمر این مجلس به سه ماه نكشید و در 19 اردیبهشت 1340 توسط امینی نخست وزیر وقت منحل شد.

2 اسفند 1324

'احمد قوام'(قوام‌السلطنه) در دیدار با 'استالین' در مسكو، با درخواست شوروی برای اعطای امتیاز نفت شمال به آن كشور موافقت كرد.

2 اسفند 1300

میرزا حبیب‏اللَّه شریف كاشانی فقیه و محقق بزرگ اسلامی در سن 78 سالگی درگذشت. شهرت این عالم ربانی به تنوع تالیفات و فزونی آنهاست. وی در حدود 300 جلد كتاب و رساله تالیف كرد كه معروف ترین آنها مُنْتَقِدُ المَنافِع فی شرحِ المُختَصَر النّافع به عنوان دایرةُالمعارف فقه شیعه، است.

2 اسفند 1299

'ادیب‌السلطنه 'معاون رییس‌الوزرا و 'معین‌الملك' رییس دفتر احمدشاه كه به عنوان نمایندگان دولت وقت برای ملاقات با 'رضاخان'، 'سیدضیا' و 'سلطان سیاح' و به منظور بازداشتن نیروهای قزاق تحت امر آنها، از ورود به تهران به قلمرو قزاق‌ها در منطقه مهرآباد تهران رفته بودند، بازداشت شدند.

2 اسفند 1287

پس از اتحاد مخالفان محمد‌علی شاه در گیلان و قتل آقابالاخان والی رشت، جنگ میان قوای دولتی و مشروطه‌ طلبان در كازرون، لار، میانه و میناب گسترش یافت. این درگیریها منجر به كشته و مجروح شدن ده ها نفر از مردم این مناطق شد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: ماکرو , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: