تشدید بحران اقتصادی در دوران ریاست جمهوری اوباما
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش فارس به نقل از پرس تی وی، مقایسه اقتصاد آمریکا در زمان ورود اوباما به کاخ سفید با شرایط فعلی نشان می دهد که علیرغم آن چیزی که به طور مکرر در رسانه ها گفته می شود، هیچ نقطه عطفی نمی توان در اقتصاد فعلی این کشور یافت. نرخ بیکاری افزایش، ارزش مسکن کاهش و هزینه های بیمه خدمات درمانی و گاز نیز به شدت افزایش یافته است، همچنین تعداد آمریکایی هایی که در فقر زندگی می کنند روز به روز در حال افزایش است و بدهی ملی کشور نیز در حالت انفجار است. 

*آمارهایی که نشان دهنده تشدید بحران اقتصادی از زمان به روی کار آمدن اوباما است.

افرادی که فکر می کنند اقتصاد آمریکا با روی کار آمدن اوباما روند رو به رشدی را آغاز کرده است، کاملا در اشتباه هستند، درست است که برخی چیزها به حالت ثبات رسیده است و در حال حاضر اقتصاد آمریکا در نقطه سقوط قرار ندارد، اما فریب این شرایط را نخورید. این حبابی است که مطمئنا دوام زیادی نخواهد داشت. مشکلات به وجود آمده در اروپا منجر به تشدید بحران در دیگر کشورها از جمله آمریکا خواهد شد و این سوال مطرح است که برنامه اوباما برای کاهش تبعات بحران حوزه یورو بر اقتصاد آمریکا چیست؟

در ادامه به 18 آماری که نشان می دهد بحران اقتصادی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما بهبود نیافته است، اشاره می شود:

1. در حال حاضر 88 میلیون آمریکایی در سن اشتغال قرار دارند که هیچ کاری ندارند و به دنبال یافتن آن نیز نیستند، این رقم بالاترین نرخی است که تا به حال وجود داشته است.

2. در هنگام ورود اوباما به کاخ ریاست جمهوری تعداد بیکاران آمریکایی که بیش از 52 هفته بیکار بودند، کمتر از 15 درصد بود، اما در حال حاضر این رقم در حدود 30 درصد است.

3. در حال حاضر 1.5 میلیون فرصت شغلی این کشور در دوران ریاست جمهوری اوباما از بین رفته است.

4. در هنگام ورود اوباما تعداد افرادی که مدت زیادی است شغل خود را از دست داده اند، حدود 2.6 میلیون نفر بود، این در حالی است که این رقم در حال حاضر به 5.6 میلیون نفر رسیده است.

5. متوسط دوره بیکاری در آمریکا در بالاترین سطح خود قرار دارد.

6. در طول دوران ریاست جمهوری اوباما، بیمه خدمات درمانی 23 درصد افزایش یافته است.

7. متوسط قیمت بنزین نیز نزدیک به 90 درصد رشد داشته است.

8. همچنین در این دوران ارزش مسکن افت 13 درصدی را تجربه کرده است.

9. شاخص قیمت فروش مسکن نوساز در طی سالهای 2009، 2010 و 2011 همواره در پایین ترین سطح خود بوده است.

10. در این دوران تعداد آمریکایی هایی که در فقر زندگی می کنند بیش از 6 میلیون افزایش یافته است.

11. از زمان ورود اوباما به کاخ سفید، تعداد افرادی که برای ادامه زندگی نیازمند دریافت کوپن غذا هستند از 32 میلیون نفر به حدود 64 میلیون نفر افزایش یافته است.

12. میزان پولی که دولت به طور مستقیم به مردم پرداخت می کند 32 درصد افزایش یافته است.

13. بر اساس گزارش اداره سرشماری آمریکا، تعداد افراد فقیر این کشور به رقم بی سابقه ای رسیده است.

14. هنگام ورود اوباما به کاخ سفید، قیمت هر اونس طلا 850 دلار بود، این در حالی است که قیمت این فلز اکنون به 1700 دلار در هر اونس رسیده است. 

15. از زمان انتخاب اوباما، میزان بدهی دولت در حدود 44 درصد افزایش یافته است.

16. در دوسال ابتدایی ریاست اوباما، بدهی دولت بیش از دو برابر شد.

17. افزایش میزان بدهی دولت در زمان ریاست جمهوری اوباما بسیار بیشتر از زمان ورود جرج واشنگتن و بیل کلینتون به کاخ سفید بوده است.

18. بدهی ملی این کشور به طور متوسط روزانه حدود 4 میلیارد دلار افزایش می یابد.

البته باراک اوباما قول داده است که شرایط خیلی زود بهتر شود و در همین راستا نیز اعلام کرده است که در سال 2012 بیش از 2 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

کنگره معتقد است که شرایط بهتر خواهد شد و مدت زمانی که افراد می تواند از مزایای بیکاری استفاده کننده به 73 هفته کاهش داده است، تصمیمی که خیلی زود تاثیر خود را خواهد گذاشت.

هنوز تعداد زیادی از مردم علیرغم تلاش برای یافتن شغل، امیدی به پیدا کردن یک شغل جدید ندارند.

*بحران اقتصادی شرایط زندگی برای زنان را بسیار دشوارتر می کند

"هلن هاتات" فردی است که در سال 2009 شغل خود را با 20 سال سابقه کار در صنعت گردشگری از دست داده است. 

او می گوید: وقتی شما شغل نداشته باشید، کاری پیدا نمی کنید و وقتی کاری پیدا نمی کنید، پیدا کردن خانه نیز امکان پذیر نیست.

وی در ابتدا تصمیم می گیرد که به پناهگاه افراد بی خانمان برود ولی خیلی زود آنجا را ترک می کند، چون معتقد است آنها مانند یک آشغال با شما رفتار می کنند. وی مدتی را با یکی از دوستانش زندگی کرد ولی این نیز دوام زیادی نداشت.

"هلن" می گوید: بسیاری از دوستان خود را از دست داده است، مردم تا زمانی شما را دوست دارند که پول دارید ولی اگر پول نداشته باشید، از شما متنفر هستند وطوری با شما رفتار می کنند که انگار دچار یک بیماری واگیردار شده اید.

هر چه شرایط اقتصادی بدتر شود زندگی کردن برای زنانی چون "هلن" نیز دشوارتر خواهد شد.

* کلینتون،بوش پدر و پسر هم در به وجود آمدن این شرایط مقصر هستند. 

در ارزیابی وضعیت اقتصادی نباید نگاهی کوتاه مدت داشت و ارزیابی های بلند مدت نیز نشان می دهد که شرایط اقتصادی آمریکا روز به روز در حال بدتر شدن است.

البته نمی توان تنها اوباما را مسئول به وجود آمدن این شرایط دانست. مطمئنا خزانه داری فدرال قدرت بیشتری دارد، اما مردم آمریکا می گوید که خزانه داری سیاسی نیست و نباید آن را مورد انتقاد قرار داد.

بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما متهمین اصلی به وجود آمدن این شرایط هستند، هرچند افراد دیگری نیز در این نابسامانی به وجود آمده مسئول هستند.

مطمئنا انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 تاثیر بسزایی بر اقتصادی آمریکا خواهد گذاشت.

با تشدید بحران، میلیون ها آمریکا از به دست آوردن پول برای ادامه زندگی خود ناامید می شوند و این وضعیت بسیار بدی را به وجود می آورد. آمریکا در حال تغییر است اما این تغییر به سمت بهبود شرایط نیست.

الکنون زمان آن رسیده است که خود را برای روبروشدن با شرایط پیش رو آمده کنید، زیرا باراک اوباما فردی نیست که شما را نجات دهد.

انتهای پیام/س.ص





:: برچسب‌ها: جزیره , سقوط , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: