پیامدهای تصمیم ایران برای تحریم نفتی اروپا نمایان شده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، درحالی كه اروپا امسال سرمای بی سابقه ای را تجربه می كند و بارش های سنگین و متوالی برف خسارات جبران ناپذیری ببار آورده، مردم كشورهای اروپایی از جمله آلمان مجبورند خسارات ناشی از بی تدبیری مقامات سیاسی خود را نیز تحمل كرده و برای مقابله با سرما، بهای بیشتری پرداخت كنند.

درحالی كه مقامات اروپایی از موثر بودن تصمیم خود درمورد تحریم نفتی ایران سخن می گویند و مدعی هستند كه این اقدام، آنها را به هدفشان خواهد رساند، با اعلام خبر تحریم نفت ایران كه قرار است از 6ماه بعد اجرایی شود، قیمت نفت و فرآورد های آن از جمله بنزین افزایش بی سابقه ای را آغاز كرده است .

گزارش ها از آلمان حاكیست افزایش قیمت بنزین كه از ماه گذشته به مرور آغاز شده بود از دیروز به بالاترین میزان خود طی سالهای گذشته رسیده به طوری كه امروز هر لیتر بنزین با قیمت یك یورو 67 سنت فروخته شد.

قیمت نفت گاز( گازوئیل) نیز كه مصرف بسیار بالایی در آلمان دارد امروز یك یور و 53 سنت بود كه این قیمت برای گازوئیل بی سابقه عنوان شده است.

كارشناسان اقتصادی و انرژی در آلمان تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا و همچنین بحران یورو را از مهمترین دلایل افزایش قیمت بنزین و دیگر فرآورده های نفتی در اروپا و آلمان عنوان می كنند.

فعالان حوزه انرژی در اروپا پیش بینی می كنند كه با كاهش ذخایر نفتی این كشورها و همچنین ناتوانی در یافتن جایگزین مناسب برای نفت ایران، قیمت نفت و فرآورده های آن از این هم بالاتر رود.

درحالی مقامات اروپایی بدون توجه به هشدارها تصمیم به تحریم نفت ایران گرفته و موجب بوجود آمدن بحران انرژی در كشورهای خود شدند كه مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها آنها را از عواقب این تصمیم غیر منطقی و شتابزده آگاه كرده بودند.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به دنبال این تصمیم عجولانه اتحادیه اروپا بلافاصله باصدور بیانیه ای تاكید كرد كه اتحادیه اروپا با تحریم نفت ایران عملا نفت، این ابزار غیرسیاسی را وارد بازی‌ها و مطامع سیاسی كرده و قطعا تبعات این تصمیم عجولانه به‌غیر از اروپا، كشورهای دیگر جهان را نیز متاثر خواهد ساخت.

در این بیانیه با تشریح عواقب تصمیم غیر منطقی اتحادیه اروپا در تحریم نفت ایران به ضرر و خسارت سنگین اقتصادی ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت بخاطر تحریم نفتی ایران به مردم بحران‌زده اروپا و كشورهای پیشرفته و درحال توسعه اشاره شده بود.

در این بیانیه از بی‌ثباتی در امنیت عرضه و تقاضای انرژی در سطح جهان، تحمیل هزینه‌های اضافی گزاف به مصرف‌كنندگان فرآورده‌های نفتی در اروپا، تشدید بحران‌های اقتصادی در كشورهای مبتلا به آشفتگی‌های اقتصادی خصوصا كشورهای اروپایی به عنوان دیگر عواقب زیانبار این تصمیم برای اروپا نام برده شده بود.

اروپام /2051**1701**1514





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: