سرتیپ حجازی: برای اقدام علیه دشمنان، منتظر اقدام آنها نمی‌مانیم
نوشته شده توسط : zwembril
محمد حجازی

آقای حجازی گفته است که در صورت حمله اسرائیل، ایران توان مقابله دارد

سرتیپ محمد حجازی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است اگر منافع ملی این کشور به خطر بیفتد، ایران از همه ابزارهایش برای ضربه زدن به دشمن استفاده خواهد کرد.

سرتیپ حجازی با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، در مورد استراتژی تهدید در برابر تهدید، به خبرگزاری فارس گفت: "مفهوم تغییر استراتژی که مقام معظم رهبری اعلام کردند این است که ما دیگر منتظر نمی‌مانیم تا دشمنان دست به اقدام علیه ما بزنند و بعد ما تازه اقدام عکس‌العملی انجام بدهیم."

آقای حجازی همچنین گفته است که در صورت حمله اسرائیل، ایران توان مقابله دارد.

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران نیز روز دوشنبه، اول اسفند، گفته بود که ایران خطر جنگ را منتفی نمی‌داند و نیروهای نظامی خود را آماده نگاه می دارد.

وی در حاشیه مرحله اصلی رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی یزد گفته بود که در صورت حمله نظامی احتمالی به ایران، استان‌های فارس، یزد، خوزستان، کرمان و هرمزگان عمق استراتژیک دفاعی این کشور محسوب می‌شوند.

آقای جعفری در توضیح اهداف رزمایش گفته بود: "این تمرین‌ها در واقع طراحی‌های دفاعی در سواحل خلیج فارس است که تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیشتر از آنجا محتمل است."

رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی ایران به طور مرتب بر توانایی دفاعی این کشور و توان شکست دادن دشمنان در صورت لزوم تاکید می کنند و نیروهای مسلح ایران طی ماه های اخیر چند مانور نظامی از جمله در آب های خلیج فارس برگزار کرده‌اند.

هفته گذشته، رونالد بورجیز، یکی از مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکا، گفته بود که ایران اگر هدف حمله قرار بگیرد، متقابلا اقدام به حمله موشکی خواهد کرد، اما بعید است که خود، راسا دست به آغاز یک جنگ بزند.

آمریکا و اسرائیل ایران را به تلاش برای به دست آوردن توانایی ساخت سلاح اتمی متهم می کنند. ایران بارها این اتهام را رد کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا برای افزایش فشار بر ایران برای توقف غنی سازی اورانیوم، تحریم های گسترده ای را علیه این کشور اعمال کرده اند که تحریم‌های نفتی از جمله آنهاست و ایران هم در واکنش، از توقف فروش نفت خام به شرکت های بریتانیایی و فرانسوی خبر داده است.





:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: