شیكاگو تریبیون: احتمال اوج گیری بهای نفت وجود دارد
نوشته شده توسط : zwembril

در مقاله فیل روزنتال كه روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: كشمكش ها و تنش ها با ایران و نگرانی در باره اینكه دسترسی به نفت خاورمیانه ممكن است تحت تاثیر آن قرار گیرد، موجب افزایش بهای نفت خام شده است و بیشتر شدن بهای بنزین، امكان دارد آمریكایی ها را وادار كند كه دوباره در باره هزینه های خود فكر كنند.

حتی برای كسانی كه بخش بزرگی از بودجه خود را برای خانواده خرج یا اصلا رانندگی نمی كنند، چشم پوشی از این اعداد و ارقام بزرگ دشوار است.

به گفته جیمز همیلتون استاد اقتصاد در دانشگاه كالیفرنیا در سن دیگو و مولف كتابی در باره شوك های نفتی، شوك نامنتظره، بهای بسیار قابل توجه و چشمگیری به اقتصاد خانواده ها وارد می كند.

همیلتون همچنین گفته است: اینكه آمریكا مدعی شده است، می تواند یكجانبه مانع افزایش بهای نفت شود باید گفت جهان بسیار بزرگتر از آن است كه واشنگتن بتواند هركاری بكند.

وی افزود: همه باید به ثبات در ایران و در بهای نفت امیدوار باشیم، زیرا جاده و مسیر پر دست انداز همه را ناراحت می كند.

بهای بنزین در آمریكا بار دیگر افزایش یافت

به گزارش ایرنا از نیویورك همچنین در پی اعلام تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای قطع فروش نفت به برخی كشورهای عضو اتحادیه اروپا، قیمت حامل های انرژی بویژه بنزین در آمریكا بار دیگر افزیش یافت.

بهای بنزین در بسیاری از ایالت های آمریكا از جمله نیویورك و نیوجرسی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا كرده است.

بالاترین بها برای هر گالن بنزین (8/3 لیتر)، مربوط به ایالت كالیفرنیا است كه امروز (چهارشنبه) به قیمت 8/4 دلار عرضه شد و در نیویورك نیز 94/3 دلار است كه موجب نگرانی مردم آمریكا شده است.

آمریكایی ها در حالی با نگرانی روند افزایش قیمت سوخت با میانگین 94/3 دلار برای هر گالن را تجربه می كنند كه یك هفته پیش برای همین میزان می توانستند به طور میانگین 48/3 دلار بپردازند.

برخی تحلیلگران مسائل سیاسی و انتخاباتی معتقدند با توجه به اینكه مردم آمریكا به افزایش بهای حامل های انرژی بویژه بنزین حساسیت ویژه ای دارند، گران شدن این نیازهای اساسی و استراتژیك، تاثیر مستقیمی بر انتخابات ریاست جمهوری این كشور كه قرار است نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود، دارد.

روز گذشته نیز بهای هر بشكه نفت خام در بازار نیویورك به حدود 106 دلار رسید كه این افزایش طی 9 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس آمار های رسمی، ذخایر نفتی آمریكا تا 10 سال دیگر و اتحادیه اروپا تا 5 سال دیگر به پایان می رسد، به همین دلیل غرب تلاش می كند، از هر طریق ممكن بر مناطق نفت خیز و كشورهای صادر كننده نفت تسلط یابد.

مترجمام**1486** 1514**1516





:: برچسب‌ها: آسیا , آسمان , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: