عملیات كشف پرنده های رادارگریزدشمن دررزمایش ثارالله با موفقیت اجراشد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، به نقل از ستاد خبری رزمایش ثارالله، برای تحقق این هدف مهم، علاوه برچند طرح ابتكاری، سامانه های پیشرفته جدید نیز مورد آزمایش قرار گرفت كه براین اساس، پرنده های با سرنشین و پهپادهای دشمن فرضی كه قابلیت پنهان ماندن از چشم اكثررادارهای موجود دنیا را دارند توسط شبكه راداری مستقر در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش كشف و شناسایی شد.

براساس این گزارش، در این عملیات، شبكه راداری كشور اطلاعات پرنده های رادارگریز با سرنشین و پهپادهای دشمن فرضی شامل ارتفاع برد و سرعت را برای مقابله در اختیار شبكه یكپارچه پدافند هوایی كشور قرار داد.

همچنین رادارهای موجود در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در زمینه هدایت هواپیماهای خودی برای انهدام هواپیماهای متجاوز دشمن فرضی نیز عملكرد موفقی داشتند.

هدایت موشك ها و آتش بارهای موجود در سامانه پدافندی به سمت هواپیماهای متجاوز دشمن نیز از دیگر وظایف شبكه راداری مستقر در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش است كه در مرحله سوم رزمایش ثارالله مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این مرحله اطلاعات مربوط به ورود پرنده های متجاوز، از طریق دیده بان ها و رادارهای مختلف ثابت و سیار موجود گزارش می شود.

رزمایش ثارلله از عصر روز دوشنبه با رمز یا امام حسین (ع) در گستره ای به وسعت 190 هزار كیلومتر مربع در جنوب كشور ( به مركزیت منطقه پدافند هوایی بوشهر) آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. ك/1

539/681





:: برچسب‌ها: شهرستان , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
کورش در تاریخ : 1390/12/4/4 - - گفته است :
خوب بود
ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: