ایجاد آزمایشگاه مرجع از اهداف سازمان زمین شناسی است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'جلیل قلمقاش' بعد ازظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سی امین گردهمایی علوم زمین كه با حضور وزیر صنعت معدن تجارت برگزار شد، گفت: ایران در یك منطقه كوه زایی قرار گرفته كه این موقعیت از یك سو برای كشور مفید و از سوی دیگر مخاطراتی را بوجود آورده است؛ از این رو در این همایش بر تهیه نقشه های زمین شناسی از بخش های مختلف كشور در مقیاس های گوناگون تاكید شد.

وی افزود: از آنجا كه ایران جزو 10 كشور بلاخیز جهان است، از این رو برای شناخت مخاطرات مختلف از جمله مخاطرات زمین شناسی بر تهیه نقشه راه تاكید شده است.

دبیر سی امین گردهمایی علوم زمین با اشاره به وجود مواد معدنی فراوان در كشور گفت: بسیاری از این معادن پنهان هستند و شناخت این معادن نیز جزو برنامه های اصلی سازمان است كه در این همایش از سوی رییس سازمان زمین شناسی مورد تاكید قرار گرفت.

به گفته وی، تجهیز ناوگان ژئوفیزیك هوایی سازمان زمین شناسی نیز در این همایش مورد تاكید قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان، 641 مقاله به دبیرخانه ارسال شد كه پس از داوری، 555 مقاله برای ارایه در این گردهمایی انتخاب شد كه از این تعداد 149 مقاله به صورت سخنرانی و 406 مقاله به صورت پوستر ارایه شد.

به گفته قلمقاش، 300 داور از دانشگاه ها و سازمان های مختلف مقالات رسیده را داوری كردند.

وی افزود: دستاوردها و چالش‌های آموزش زمین‌ شناسی (ویژه دبیران و استادان)، مدیریت اجرایی (ام بی ای) طرح‌های زمین‌ شناسی و اكتشافی، نقشه‌های زمین‌ شناسی كاربردی، چینه‌ شناسی و دیرینه ‌شناسی، سنگ ‌شناسی و كانی‌ شناسی، زمین‌ شناسی ساختاری، زمین ‌ساخت و لرزه زمین ‌ساخت، رسوب ‌شناسی، زمین ‌شناسی نفت و زمین‌ شناسی دریایی، زمین ‌شناسی مهندسی و مخاطرات زمین‌ شناختی، زمین ‌شناسی زیست‌ محیطی و زمین ‌شناسی پزشكی و آب زمین ‌شناسی از جمله محورهای این گردهمایی بودند.

قلمقاش افزود: همچنین اكتشاف (زمین‌شناسی اقتصادی، ژئوشیمی، ژئوفیزیك زمینی و هوایی و مطالعات فنی اقتصادی)، زمین‌ شناسی نفت، فرآوری موادمعدنی (كانه‌آرایی و كاربرد مواد معدنی)، علوم آزمایشگاهی در زمین‌شناسی (روش‌های نوین تجزیه دستگاهی)، ژئومتیكس، فناوری‌های نوین(پایگاه داده‌های علوم ‌زمین، ای تی، نانوبیو زمین، زمین ‌ریاضی، گرمایش زمین و انرژی زمین گرمایی)، زمین ‌بوستان‌ها و زمین گردشگری از جمله دیگر محورهای برپایی این گردهمایی بودند.

علمی ** 9014 ** 1071





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: