سینما برای اسکار آماده می شود
نوشته شده توسط : zwembril

ممکن است نام "کداک" امسال از سردر ساختمانی که بیش از ۱۰ سال پیاپی میزبان "اسکار" بوده است برداشته شود

از یک هفته پیش از برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار، "آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک" دست اندرکاران و برگزارکنندگان این مراسم محوطه جلوی ساختمان "کداک تیاتر" در بلوار هالیوود را تبدیل به محلی برای اجرای مراسم فرش قرمز می کنند.

با این تفاوت که امسال به دستور قاضی یک دادگاه در لس آنجلس، ممکن است در روزهای پیش از اجرای این مراسم، نام "کداک" از سر در ساختمانی که بیش از ۱۰ سال پیاپی میزبان "اسکار" بوده است برداشته شود.

شرکت ورشکسته "ایستمن کداک" که پیش از ظهور پدیده دوربین های "دیجیتال" یکی از غول های تولید فیلم و دوربین های فیلمبرداری و عکاسی در سطح جهان به شمار می رفت، هفته گذشته پس از اعلام ورشکستگی، توانست موافقت دادگاه را برای لغو قرارداد بیست ساله و ۷۲ میلیون دلاری خود با بنگاه معاملات ملکی "سیم اچ اند اچ" جلب کند و از بنگاه مذکور بخواهد که هر چه زودتر نام "کداک" را از سردر این تئاتر حذف کند.

با این وجود، امسال باز هم "کداک" حضور شاخصی در برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار خواهد داشت، چرا که بیش از ۷ فیلم از ۱۰ فیلم منتخب برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال با استفاده از فیلم های "کداک" ساخته شده است.

تدارکات "آکادمی" که آخرین بخش آن پهن کردن یک فرش قرمز در محوطه جلوی تئاتر و خیابان های اطراف آن است از امروز بیست و دوم فوریه آغاز شده و درطول چند روز آینده، پیاده روی معروف بلوار هالیوود و ستاره های طلائی حک شده روی سنگفرش های آن با نام چهره های معروف سینما، تبدیل به محل آمد و شد نامزدهای دریافت جوایز هشتاد و چهارمین سال برگزاری مراسم اسکار خواهد شد.

"شخصیت هایی چون "مردعنکبوتی" که انگار موقتا نقش نگهبان چیدمان فرش قرمز را برعهده گرفته یا "مستر اسپایک" که با لباس فضانوردی "پیشتازان فضا" در کنار او ایستاده و به جهانگردان فرصتی می دهد تا با دوربین های خود درکنار او و جلوی مجسمه "اسکار" عکس یادگاری بگیرند"

این تدارکات شامل برپایی یک چادر مجهز برای پذیرایی از مدعوین، غرفه های مخصوص خبرنگاران و مصاحبه گران رسانه های بین المللی، محلی برای پیاده کردن مدعوین از لیموزین های مجلل، جایگاهی برای ایستادن تماشاگرانی که تنها با کسب مجوز مخصوص می توانند از آنجا ستارگان را از نزدیک تماشا کنند و جزئیات دیگر از جمله دو مجسمه اسکار طلائی غول پیکر است که در دو سوی سردر ورودی تئاتر قرار خواهند گرفت.

برای آماده سازی محل برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار و محوطه فرش قرمز، صدها کارگر ساختمانی و مامور امنیتی به کار گماشته شده اند و ده ها طراح تزئینی برای خلق جلوه های نمایشی این مراسم که پخش زنده آن، پرتماشاگرترین برنامه تلویزیونی جهان به شمار می رود به طور شبانه روزی کار می کنند. از سوی دیگر حضور جهانگردان بی شمار از سراسر جهان در این ایام اثرات مهم و مثبتی بر بهبود شرایط اقتصادی لس آنجلس و هتل ها و رستوران های این شهر دارد.

برای رهگذران و به ویژه جهانگردانی که از اطراف و اکناف جهان به لس آنجلس می آیند، تماشای جریان برپائی مقدمات مراسم اسکار در هالیوود از جاذبه خاصی برخوردار است. به خصوص هنگامی که جلوی "کداک تیاتر" با برخی از شخصیت های خیالی سینما که از جلوه های گردشگری هالیوود به شمار می روند روبرو می شوند.

شخصیت هایی چون "مردعنکبوتی" که انگار موقتا نقش نگهبان چیدمان فرش قرمز را برعهده گرفته یا "مستر اسپایک" که با لباس فضانوردی "پیشتازان فضا" در کنار او ایستاده و به جهانگردان فرصتی می دهد تا با دوربین های خود در کنار او و جلوی مجسمه "اسکار" عکس یادگاری بگیرند.





:: برچسب‌ها: مربع , دوچرخه , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: