نخست وزیر ایتالیا: تحریم ایران برای رم مشكلات زیادی ایجاد خواهد كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز جمعه ایرنا،'ماریو مونتی' در كنفرانس خبری مشترك با

'مارتین شولز' رییس پارلمان اتحادیه اروپا، به تصمیم این اتحادیه در ارتباط با تحریم نفتی ایران اشاره كرد و گفت كه ایتالیا از جمله اعضای فعال اتحادیه است و از این رو باید اتحادیه را در تحریم نفتی تهران همراهی كند.

وی اشاره ای به فشار امریكا برای همراهی رم در تحریم ها علیه تهران نكرد، اما گفت كه ایتالیا با توجه به وابستگی به انرژی بیش از سایر كشورها تحریم نفتی ایران را حس می كند، ولی یك سری تصمیمات وجود دارند كه رم نمی تواند آن را نپذیرد.

وی با تاكید بر اینكه ما بخوبی می دانیم كه تحریم نفتی ایران بطور یكسان برای همه كشورها مشكل ساز نخواهد بود، افزود: تحریم نفتی ایران برای ایتالیا بیش از سایر كشورها مشكل آفرین خواهد بود.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نیز در گزارشی به نقل از كارشناسان، هرگونه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را بیهوده و مضر برای شركت های ایتالیایی و اروپایی خواند.

این رسانه ایتالیایی نوشت : تحریم علیه ایران حدود 30 هزار فرصت شغلی را در ایتالیا به خطر می اندازد.

'آنسا' به شرح موضع جامعه تجاری ایتالیا در تهران پرداخت و افزود: تحریم علیه تهران از سویی بیهوده است، زیرا نمی تواند مانع پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران شود و از سوی دیگر برای ایتالیایی ها مضر است.

این خبرگزاری ایتالیایی در ادامه افزود: با توجه به بحران اقتصادی این خطر وجود دارد كه با تحریم به حضور تحكیم یافته شركت های ایتالیایی در ایران پایان داده شود و جای خالی ایتالیا در دومین كشور جهان از نظر ذخایر نفتی كه پر از فرصت های تجاری است را ، كشورهای دیگری مانند تركیه و چین پر كنند.

آنسا متذكر شد: اعمال تحریم علیه تهران و ممنوعیت خرید نفت ایران از سوی اروپا، این كشور را وادار می كند تا نفت خود را به مشتریان بزرگ آسیایی فروخته و در صورت ضربه به بانك مركزی نیز به دیگران مراجعه كند.

خبرگزاری ایتالیا می نویسد:'ساچه' شركت بیمه صادرات ایتالیا نیز اعلام كرده است كه ایران مبادلات خود با چین را در چهار ماه نخست سال 2011 میلادی 55 درصد افزایش داده است.

'مبادلات تجاری میان ایتالیا و ایران به 6 میلیارد یورو در سال می رسد كه خود بالاترین رقم در اروپا محسوب می شود و این رقم كمی نیست. واردات ایتالیا از ایران نیز بیش از 4 میلیارد یورو در سال است كه بیشتر شامل نفت و محصولات پتروشیمی می شود. در حالی كه صادراتش به حدود 2 میلیارد یورو می رسد، این اقلام اغلب شامل دستگاه های مكانیكی و قطعات است. با این وصف ایتالیا در مكان دوم صادرات به ایران پس از آلمان (4 میلیارد یورو) قرار دارد. '

آنسا با طرح این سووال اگر از ایران دیگر پولی نرسد، شركتهای ایتالیایی و مشاغل در ایتالیا - حداقل 20 تا 30 هزار - چه خواهند كرد، نوشت: تجار ایتالیایی كه با ایران كار می كنند از دولت می خواهند تا همانند سایر شركای اروپایی، استراتژی تعیین كند كه براساس آن ضمن احترام به تعهدات بین المللی، از منافع خود نیز محافظت كنند.

اروپام ** 2171**1596**2047**





:: برچسب‌ها: برف , نیویورک , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: