صادرات غیرنفتی كشور در ده ماه نخست امسال به 39 میلیارد دلار رسید
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' حمید صافدل' روز شنبه در همایش تقدیر از صادركنندگان برتر كه با حضور ' محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است، افزود: از مجموع صادرات غیرنفتی كشور در دوره مذكور، 4 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

وی حجم كالای صادرشده در 10 ماه نخست امسال را 62 میلیون تن با احتساب میعانات گازی اعلام كرد كه از نظر وزنی رشد هفت درصدی و از نظر ارزشی 32 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد دارد.

صافدل بابیان این كه براساس هدف پیش بینی شده باید مجموع صادرات غیرنفتی كشور تا پایان سال به 45 میلیارددلار برسد،گفت:باتوجه به روندرو به رشد،به نظر می رسد این پیش بینی محقق خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه امسال بیش از 3 هزار ردیف كالای تعرفه ای به بسیاری از كشورها صادر شده است، در ادامه افزود: سهم صادرات از كل تراز تجاری كشور در سال 1384، 24 درصد بود كه این رقم در سال 1385 به 51 درصد رسید.

به گفته ی صافدل تا پایان سال جاری سهم صادرات از كل تراز تجاری كشور به 70 درصد خواهد رسید، به این معنا كه به ازای هر 3 واحد كالای وارداتی یك واحد كالا صادر خواهد شد.

از نظر رییس كل سازمان توسعه تجارت ایران ، رقم كلی صادرات غیرنفتی نشان دهنده عملكرد قابل قبولی است و در عین حال در این مدت شاهد جابه جایی بازارها بوده ایم.

صافدل می گوید آنهایی كه نخواستند با ما كار كنند خودشان ضرر كردند و سهم خود را از بازار ایران از دست دادند.

وی از كشورهای ونزوئلا، عمان، سودان، تاجیكستان، پاكستان، جمهوری آذربایجان، الجزایر، كنیا و غنا از جمله كشورهایی نام برد كه خدمات فنی مهندسی ایران به آنجا صادر كرده است.

وی در ادامه با بیان اینكه در همایش تجلیل از صادركنندگان برتر (رتبه دومی) از 41 صادركننده تقدیر خواهد شد، گفت: 23 برگزیده در بخش صنعت، 7 صادركننده در حوزه كشاورزی، 3 برگزیده در حوزه معدن، 4 برگزیده ار بخش خدمات فنی و مهندسی و 5 نفر برتر در حوزه بازرگانی عمومی تندیس این دوره را دریافت خواهند كرد.

اقتصام**1601**9132 **1561





:: برچسب‌ها: روش , اتومبیل , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: