عوامل فنی پیست تاریك دره جان 30نفر را نجات دادند
نوشته شده توسط : zwembril

'سید عبدی افتخاری' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزادیان در نخستین گام پس از نامساعد بودن شرایط جوی اقدام به تخلیه پیست مبتدی می كند و برای اطمینان از نبود اسكی بازان به پیست دوم می رود كه به فاصله نیم ساعت با سقوط بهمن روبه رو می شود.

وی بیان داشت: از خود گذشتگی فواد آزادیان باعث در امان ماندن 150 اسكی باز و خانواده حاضر در پیست شد اما متاسفانه وی به هنگام خروج دو اسكی باز (زوج جوان مفقود شده) در مسیر بهمن قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شدت بهمن در پیست تاریك دره به قدری بالا بوده كه تمامی برف های شیارهای منتهی به پیست به سمت پایین ریزش كرده است.

وی افزود: خانواده های بسیاری برای اسكی بازی در روز حادثه در پیست حضور داشتند كه تجربه 'فواد آزادیان' و 'اكبر سماوات' باعث نجات آنان شد.

افتخاری با قدردانی از تلاش بی وقفه مجموعه فدراسیون اسكی كشور، كوهنوردان، اسكی بازان و دیگر عوامل امدادی بویژه نیروی انتظامی استان همدان گفت: هم اینك گروه هیمالیانوردی كشور نیز برای انتقال تجربه خود در محل حضور دارند.

مدیركل ورزش و جوانان همدان بیان داشت: هم اكنون 9 دستگاه بیل زنجیری و بولدوزر در پیست تاریك دره كار حفاری را انجام می دهند.

وی مهمترین نیاز در این امدادرسانی را سوخت گازوییل و ممانعت پلیس از تردد خودروهای شخصی در محور تاریك دره عنوان كرد.

افتخاری با قدردانی از مدیران ارشد استان در توجه ویژه به امور و رسیدگی در این بحران طبیعی افزود: ریزش بهمن از حوادث طبیعی است و كوهستان این خطرات را در خود دارد و همه باید در امدادرسانی مناسب تلاش لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛ بر اثر سقوط بهمن در پیست اسكی 'تاریك دره ' همدان در بعد از ظهر جمعه گذشته چهار نفر مفقود شدند.

'فواد آزادیان' فرزند 'یوسف آزادیان' رییس هیات اسكی استان همدان به همراه 'اكبر سماوات' راننده خودروی 'پیست كوب' ، 'سمیه قهرمانی' و 'فرهاد میرزاجانی' زوج جوان اسكی باز در این حادثه زیر بهمن مفقود شده اند.

7520/576/ 640





:: برچسب‌ها: به من , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: