اخبار رویدادهای سیاسی - امنیتی در سوریه
نوشته شده توسط : zwembril

این روزنامه در مطلبی با عنوان ' تلاش های دیپلماتیك فرانسه ، امریكا و قطر ' افزود كه این كشورها به دنبال ایجاد ائتلافی از كشورهای مخالف سوریه برای رسیدن به اهداف خود هستند.

الوطن در ادامه به نقل از ' آلن ژوپه ' وزیر خارجه فرانسه نیز نوشت: تلاش های پاریس - واشنگتن تاكنون در ارتباط با ایجاد ائتلاف علیه سوریه و متمركز كردن مخالفان این كشور در كنار هم ناكام مانده است.

*** كشف و ضبط اسلحه در دوما

خبرگزاری سوریه (سانا) امروز اعلام كرد كه نیروهای امنتیی این كشور در منطقه دوما و مزارع اطراف آن در استان ریف دمشق در نزدیكی دمشق مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات كشف و ضبط كردند.

بعضی از این سلاح ها اسراییلی است و تلفن های همراه ماهواره ای نیز در بین سلاح های كشف شده وجود دارد.

از جمله دیگر لوازم كشف شده در دوما می توان به لباس های نظامی ارتش سوریه ، درجه های آن ، نقشه حمله به مراكز دولتی و خصوصی ، خودروهای سرقتی و لوازم پزشكی اشاره كرد.

*** بیانیه اتحادیه روزنامه نگاران سوریه در ارتباط با حوادث این كشور

اتحادیه روزنامه نگاران در سوریه با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه شبكه های تلویزیونی العربیه و الجزیره از تمام موازین حرفه ای و اخلاقی دست كشیده و به جعل حقایق در ارتباط با سوریه ، تحریك مردم و ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی روی آورده اند.

در این بیانیه كه امروز در روزنامه البعث چاپ دمشق منتشر شد ، آمده است : هدف از این اقدامات از سوی شبكه های مزبور بدنام كردن نیروهای سوری است و این شبكه ها شریك اقدامات افراد مسلح در خونریزی مردم سوریه هستند.

در ادامه این بیانیه از رسانه های گروهی عربی و بین المللی درخواست شده است هنگام انتشار اخبار خود به موازین حرفه ای ، اخلاقی و اطمینان از صحت و درستی منبع خبر توجه داشته باشند.

انتشار برخی از تصاویر مربوط به افراد كشته شده از سوی افراد مسلح در روز شنبه این هفته از سوی شبكه های العربیه و الجزیره به حمله به برخی از سفارتخانه های سوریه در برخی كشورهای منجر شد.

در همین ارتباط شماری از افراد ساكن در شهر حمص در مركز سوریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق اعلام كردند كه جنازه های نشان داده شده از شبكه الجزیره و العربیه در روز شنبه مربوط به افراد ربوده شده در روزهای گذشته از سوی افراد مسلح بوده كه پس از كشته شدن با دست های بسته از این شبكه ها به عنوان افراد كشته شده توسط ارتش سوریه به نمایش گذاشته شده است .

افراد مسلح امروز نیز در شهر حمص و زبدانی در نزدیك دمشق با حمله به برخی مراكز عمومی و خصوصی از جمله منازل مردم ، اتوبوس ها و خودروها شماری از ساكنان این شهرها را كشته و یا زخمی كردند.

این افراد همچنین شماری از ساكنان رستن را كه به مسجدی در این شهر پناه برده بودند در جریان به آتش كشیدن مسجد كشتند.

خاورم**ا.ا**1436**2047**





:: برچسب‌ها: آب , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: