اهدا كرسی یونسكو در معماری اسلامی به استاد دانشكده معماری دانشگاه تهران
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، در مراسمی كه با حضور رییس دانشگاه تهران و نمایندگان یونسكو در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد، كرسی یونسكو در معماری اسلامی به دكتر محمود گلابچی چهره ماندگار كشور و استاد دانشكده معماری دانشگاه تهران اعطا شد.

گلابچی در این مراسم گفت: اعطای كرسی یونسكو در معماری اسلامی، این فرصت را به من، دانشگاه تهران و ایران می دهد كه در سطح بین المللی، هنر، معماری، شكوه و عظمت ایران را به جهانیان معرفی شود تا همه كشورها و ملت ها بتوانند از یافته های معماری، مهندسی و هنر ایران استفاده كنند.

وی با اشاره به وجود آثار معماری برجسته در ایران افزود: این آثار بخشی از افتخارات سرزمین ایران است. ضمن آنكه هنر و معماری كشور باید در سطح جهانی به همه ملت ها شناسانده شود و درس های فناوری معماری آن در همه جهان گسترش پیدا كند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایجاد رشته های دانشگاهی به صورت بین المللی در كشورهای اسلامی و منطقه، تعریف طرح های تحقیقاتی و ایجاد موسسات علمی و پژوهشی، بخشی از اهداف و برنامه هایی است كه جزو اختیارات و توانایی های كرسی ها یونسكو است.

گلابچی تاكید كرد: این اهداف را در سطح ملی، كشورهای اسلامی و 12 كشوری كه تحت تاثیر هنر، معماری و شهرسازی ایران هستند، گسترش، و آثار و نتایج آن را به صورت چاپ كتاب و مجله و برگزاری همایش های بین المللی انتشار خواهیم داد.

در ادامه این مراسم، همچنین از پایگاه اینترنتی كرسی یونسكو در معماری اسلامی به نشانی archiuneschair.ut.ac.ir نیز رونمایی شد.

كرسی یونسكو عنوانی بین الملل و علمی است و به افرادی كه در سطح ملی و بین المللی در حوزه تخصصی خود تاثیر گذار بوده و توانسته اند تحولات بزرگی ایجاد كنند، اعطا می شود. با اعطای كرسی یونسكو، فردی كه دارای كرسی است، اختیارات و امكانات را برای فعالیت های وسیع و گسترده در سطح ملی و بین المللی كسب می كند.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: ایتالیا , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: