قوز قرنیه، از شایع ترین بیماری نادر چشمی در سن نوجوانی است
نوشته شده توسط : zwembril

دكتر'شاهرخ میلان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز جهانی بیماری های نادر(9 اسفند) افزود: بیماری نادر چشمی 'قوز قرنیه'معمولا از نوجوانی و 15 سالگی آغاز شده و تا 30 سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینكه این بیماری در یك چشم شدیدتر از یك چشم دیگر است، گفت: بیماری قوزقرنیه ممكن است منجر به آستیكمات (نوع سوم انحنای بدجور در سطح قرنیه) شده و فرد حتی با عینك هم دید مطلوبی نداشته باشد.

میلان با بیان اینكه جدیدترین عمل قرنیه در دنیا در سه دقیقه انجام می شود،ادامه داد: در این روش اشعه ماورا بنفش در طیف خاصی به مدت سه دقیقه بر روی سطح قرنیه تابانده می شود.

وی اضافه كرد: در هنگام این عمل، از قطره چشمی ویتامین B استفاده می شود كه این پدیده باعث محكم شدن كلاژن یا بافت قرنیه می شود.

میلان با بیان اینكه این نوع عمل جراحی باعث می شود تاحدودی جلوی پیشرفت قوز قرنیه گرفته شود، ادامه داد: مصرف ویتامین C برای تقویت چشم در افراد مبتلا به این بیماری بسیار ضروری است.

وی گفت: در مواردی كه میزان بیماری قوزقرنیه بسیار كم است از لنزهایی استفاده می شود كه روی سطح قرنیه قرار می دهند و باعث صاف شدن آن می شود.

اجتمام**9134 **1569**





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: