بیانیه آیت الله جعفر سبحانی قرائت شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله جعفر سبحانی در این بیانیه آورده است: قال رسوال الله(ص): كلم الناس علی قدر عقولهم. حدیثی كه عرض كردم را به پیامبر اسلام نسبت می دهند و گاهی هم به یكی از ائمه معصومین(ع) و در حقیقت این حدیث از مقام بزرگ و دارای عصمت صادر شده است. نویسندگان و گویندگان وقتی كه با مردم سخن می گویند، باید پایه معلومات و یا دانسته های آنها را در نظر بگیرند و سبق منطق آنان با ایشان سخن بگویند.

وی می افزاید: كسانی هستند كه سخن می گویند با یك رشته اصطلاحات علمی، و در حقیقت می خواهند برتری خود را ثابت كنند،‌ اما مخاطب از آن سخنان بهره ای نمی برد، در حالیكه باید عالم هر چه هم در مقام بالایی از علم باشد، سخنش در حد ادراك مستمع باشد البته كاری هم بكند كه سطح علمی مخاطب هم بالا رود.

آیت الله سبحانی در این بیانیه تصریح می كند: دانشمند محترم و نویسنده گرامی، جناب محمود كریمی،‌ در حقیقت یكی از مصادیق روشن این حدیث است كه از مقام عصمت صادر شده است. قریب 40 سال است كه ایشان با مجله مكتب اسلام رابطه قلمی دارد و در همان دوران خفقان گذشته یك رشته حقایق علمی، عقیدتی، فكری و گاهی هم انتقادی را در لباس داستان می نوشت و مكتب اسلام منتشر می كرد.

وی می افزاید: داستان نویسی در عین حال كه ساده به نظر می رسد، بسیار كار پیچیده و مشكلی است، زیرا اولا باید هدفی را تعقیب كند و ثانیا باید عبارتی پیچیده به كار نبرد، به صورتیكه در حد فكر مستمع باشد و در عین حال هم جاذب و جالب باشد كه حتما جمع كردن بین جالب بودن و جاذبه داشتن و در عین حال برقراری رابطه درست با محتوا كار مشكلی است.

آیت الله سبحانی ادامه می دهد: خداوند متعال این قدرت را به جناب آقای حكیمی داده است كه با قلم زیبا كه واقعا جاذبه خوبی دارد، توانسته محتواهای مهمی را به مخاطب برساند،‌ به صورتی كه برای مخاطب مفید باشد و بدینوسیله است كه مخاطب همواره دنبال قلم وی است. گذشته بر این، نه تنها در زمینه داستان نویسی استاد است بلكه در مسایل عقیدتی و فكری در حد بالا است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه می دهد: آثاری كه اخیرا از ایشان در رد وهابیت چاپ شده و یا سخنرانی های وی در این زمینه، بسیار مفید و سودمند است. در حقیقت حكیمی برای دیگر نویسندگانی كه می خواهند قشر جوان و جامعه را هدایت كنند اسوه و الگو است، تقوا از یك طرف، قلم زیبا از یك طرف و همت از طرف دیگر این توانایی را به ایشان داده است تا تمام مراتب را طی كند و آثاری زیبا از خود به جای بگذارد.

آیت الله سبحانی خاطرنشان می كند: من در حقیقت از تكریم ایشان خوشحالم، انشاء الله برای دیگر نویسندگان كه در این خط هستند نیز مراسمی مشابه برگزار شود. مسلما این نوع تكریم ها ایجاد علاقه در دیگران می كند تا در این خط باشند، خداوند متعال وجود ایشان را از هر بلا حفظ كند و دیگران را دعوت كنند تا در این خط باشند هم محتوای خوب و زیبا و هم تقوی شناسی داشته باشند.

مراسم بزرگداشت محمود حكیمی نویسنده معاصر با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان كشور در پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

فراهنگ ** ا.خ ** 1630 ** 1071





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
setare در تاریخ : 1390/12/9/2 - - گفته است :
سلام.
یک خبر خیلی خوب برای وبلاگ نویس ها
شما میتونید وبلاگتونو به یک سایت 100% رایگان تبدیل کنید.به این صورت : www. آدرس دلخواه شما . com
اما چه طوری؟ روی آدرس زیر کلیک کنید.
http://www.FreePremiumDomain.com/?r=509875
حالا بروی گزینه اول کلیک کنید. یعنی:
9 Referrals
حالا email و password دلخواه را وارد کرده و گزینه زیر آنها را تیک دار کنید و رویregister کلیک کنید.
یه لینک به شما می ده
بالایی لینک اختصاصی شما است، هر کسی با این لینک ثبت نام کند یک نفر به افراد معرفی شده توسط شما اضافه میشه و هر وقت یک نفر رو به لینکتون ثبت نام کردید تو قسمت پایینی که مشخص شده یک نفر اضافه میشه و وقتی به 9 رسید دیگه تمومه و شما میتونید آدرس سایتونو انتخاب کنید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: