رئیس جدید دانشگاه آزاد کار خود را آغاز کرد
نوشته شده توسط : zwembril

از راست کامران دانشجو وزیر علوم، عبدالله جاسبی رئیس پیشین دانشگاه آزاد و فرهاد دانشجو رئیس جدید این دانشگاه

یک روز پس از ابلاغ حکم فرهاد دانشجو، رئیس جدید دانشگاه آزاد از سوی کامران دانشجو، وزیر علوم ایران، مراسم معارفه او در تهران برگزار شده و به این ترتیب به مدیریت ۲۹ ساله عبدالله جاسبی بر این دانشگاه خاتمه داده شد.

آقای جاسبی از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ۱۳۶۱ ریاست آن را بر عهده داشته است.

محمود احمدی نژاد از ابتدای دوره اول ریاست جمهوری اش با انتقاد از شیوه های مدیریتی در دانشگاه آزاد، از جمله میزان شهریه های آن، در صدد تغییر دادن آقای جاسبی بود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر انتصاب آقای دانشجو را به عنوان رئیس منتخب این دانشگاه تایید کرده بود، اما مطابق اساسنامه دانشگاه آزاد، حکم او باید به امضای اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای می رسید.

با امتناع آقای هاشمی رفسنجانی از امضای حکم انتصاب فرهاد دانشجو، ابتدا حکم او در روزنامه رسمی کشور درج شد و با ناکام ماندن مذاکرات نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی با آقای هاشمی رفسنجانی، سرانجام وزیر علوم به نیابت از رئیس این شورا، حکم ریاست ۴ ساله برادرش بر دانشگاه آزاد را ابلاغ کرد.

محمود احمدی نژاد در نامه ای صدور حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی را به وزیر علوم کابینه خود تفویض کرده بود.

برخی از منتقدان رئیس جمهوری ایران انگیزه این تغییر را ادامه رقابت با اکبر هاشمی رفسنجانی از موسسان دانشگاه آزاد می دانند که رقیب آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ بود.

انتشار حکم انتصاب فرهاد دانشجو در روزنامه رسمی با حکم محمود احمدی نژاد، روند تغییر رئیس این دانشگاه را تسریع کرد.

مطابق قوانین مدنی ایران، روزنامه رسمی کشور زیر مجموعه قوه قضائیه است و قوانین و مصوبات دولتی، ۱۵ روز پس از انتشار در روزنامه رسمی، لازم الاجرا می شوند.

دانشگاه آزاد و کشمکش بر سر مدیر آن در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران که منجر به تعطیلی موقت دانشگاه ها شد، تاسیس شد.

این دانشگاه در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به پیشنهاد اکبر هاشمی رفسنجانی و با حمایت آیت الله روح‌الله خمینی شکل گرفت و اکنون یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در ایران است.

محمود احمدی نژاد از ابتدای دوره اول ریاست جمهوری اش با انتقاد از شیوه های مدیریتی در دانشگاه آزاد از جمله میزان شهریه های آن، در صدد تغییر دادن آقای جاسبی بود.

برخی از منتقدان او انگیزه این تغییر را ادامه رقابت با اکبر هاشمی رفسنجانی از مهمترین موسسان دانشگاه آزاد می دانند که رقیب آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در حالی که رئیس جدید این دانشگاه کار خود را آغاز کرده، هنوز حکم او را امضا نکرده است.

روز دوشنبه هشتم اسفند که مراسم معارفه فرهاد دانشجو برگزار شد، پانزدهمین روز انتشار حکم او در روزنامه رسمی بود.

جاسبی مشاور شد؛ تودیع بعد از انتخابات

در مراسم آغاز به کار فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، وحید حقانیان از اعضای با نفوذ دفتر آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، محمد محمدیان نماینده رهبر ایران در دانشگاه ها، عباس طائب مشاور وزیر علوم، کامران دانشجو وزیر علوم و مجتبی ثمره‌هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور حضور داشته اند.

فرهاد دانشجو در نخسین روز ریاستش بر دانشگاه آزاد، طی حکمی معاونان جدید آموزشی، اداری مالی و پژوهشی این دانشگاه را منصوب کرد و همچنین گفت که عبدالله جاسبی رئیس پیشین دانشگاه، مشاور عالی او شده است.

آقای دانشجو درباره روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری آنا که از زیرمجموعه های دانشگاه آزاد است، گفت که درباره مدیریت این دو رسانه نیز با چند نفر صحبت شده که نتایج آن طی یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

آقای جاسبی در روز واگذاری کرسی ریاست دانشگاه آزاد گفته است که این دانشگاه باید غیر دولتی بماند.

او در توصیف وضعیت دانشگاه آزاد گفت که این دانشگاه فعالیت خود را از یک اتاق شروع کرد و امروز به مجموعه ای تبدیل شده که آموزش عالی کشور ایران به آن افتخار می کند.

رئیس جدید دانشگاه آزاد گفته است که پس از انتخابات مجلس، مراسم تودیع مناسبی برای آقای جاسبی برگزار خواهد شد.

برادران دانشجو در سمت راست تصویر به همراه عبدالله جاسبی رئیس پیشین دانشگاه آزاد و وحید حقانیان از اعضای دفتر آیت الله علی خامنه ای

به گفته رئیس پیشین دانشگاه آزاد، این دانشگاه در حال حاضر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو، ۴میلیون فارغ التحصیل، ۴۳۱ واحد آموزشی، ۳۰ هزار عضو هیات علمی، بیش از ۳۰ هزار پرسنل تمام وقت و ۶۰۰ مدرسه با ۶۰ هزار دانش‌آموز دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران که منجر به تعطیلی موقت دانشگاه ها شد، تاسیس شد.

این دانشگاه در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به پیشنهاد اکبر هاشمی رفسنجانی و با حمایت آیت الله روح‌الله خمینی شکل گرفت و اکنون یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در ایران است.





:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: