راهكارهای نهادینه كردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هماهنگ باشد
نوشته شده توسط : zwembril

حجت الاسلام و المسلمین ' محمد شاهرخ ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همچنین نگاه مسوولان به مساله عفاف و حجاب باید عقلانی، علمی و مبتنی بر معیارهای اسلامی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت مساله حجاب و عفاف در پیشرفت تحصیلی دانشجویان و ارتقای سطح آموزشی دانشگاه های علوم پزشكی در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: غنی تر شدن محیط های آموزشی در بستر معنوی موجب می شود تا دانشجویان در راه درست و همسو با معیارهای والای اسلامی و انسانی ، گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخ با بیان اینكه متاسفانه اعتبارات فرهنگی برای ترویج و نهادینه كردن این فرهنگ كفایت نمی كند، اظهار داشت: اصلاح فرهنگ عمومی ، رشد بسترهای اخلاقی در جامعه و همچنین آموزش مدیران فرهنگی از عوامل اثر گذار در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

وی عفاف و حجاب را مایه آرامش ذهن افراد در جامعه و به خصوص دانشجویان در محیط های آموزشی ذكر كرد و گفت: این امر تمركز دانشجویان به علم آموزی بیشتر و پرهیز از حاشیه را فراهم می آورد.

این مشاور فرهنگی همچنین به نقش اساتید به عنوان الگوی تاثیر گذار بر روحیه و زندگی دانشجویان در محیط های آموزشی كشور اشاره كرد و گفت: طبق تحقیقات علمی، فقط 10 درصد ارتباط دانشجو با استاد از راه كلامی برقرار می شود و نود درصد ارتباطات تحت تاثیر رفتار و كردار اساتید شكل می گیرد.

وی به نتیجه منفی برخوردهای غیر كارشناسی و مستقیم در قبال پدیده بدحجابی در محیط های آموزشی اشاره كرد و گفت: نخستین راهكار در این خصوص ریشه یابی عوامل تاثیر گذار بر رشد این پدیده غیرفرهنگی است.

مشاور دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت ، كاربرد هر چه بیشتر منابع غنی اسلامی و سیره اهل بیت (س) را در زندگی روزمره به عنوان راهكاری در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: با روشهای علمی و كارشناسی و همچنین پشتوانه غنی دینی بسیاری از معضلات موجود در محیط اجتماعی قابل رفع است.

اجتمام**1313*





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: