انتقاد شدید دیده بان حقوق بشر از رژیم بحرین
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیده بان حقوق بشر اعلام كرده كه رژیم منامه باید هرچه زودتر تمامی پرونده های قضایی ، علیه پزشكان بحرینی و رهبران جنبش اعتراض آمیز این كشور كه از سال گذشته آغاز شده است، را متوقف كند.

دیده بان حقوق بشر در ادامه توضیح داد، از آنجاییكه تمامی این پرونده ها، اتهامات مطرح شده و محاكمه های برگزار شده علیه افراد مذكور با انگیزه های سیاسی انجام شده و بر اساس عدالت نبوده، باید هرچه زودتر لغو شوند.

دیده بان حقوق بشر همچنین در ادامه با انتقاد از كشورهای غربی اعلام كرد كه این كشورها باید فروش تسلیحات نظامی خود را به بحرین متوقف كنند.

این گروه حقوق بشری كه در نیویورك مستقر است، اعلام كرده كه انتقال پرونده های مربوط به متهمان از دادگاه های نظامی به دادگاه های غیرنظامی و عادی كه از جانب رژیم بحرین صورت گرفته ، كاری اشتباه و غلط است .

كار رسیدگی به پرونده معترضان در دادگاه های نظامی بحرین پس از آن آغاز شد كه رژیم منامه در سال گذشته به منظور سركوب تظاهرات مردمی در این كشور به اجرای حكومت نظامی متوسل شد.

دولت بحرین در ماه اكتبر اعلام كرد تمامی پرونده های نظامی كه رژیم منامه را در سطح بین المللی با انتقادات گسترده ای مواجه كرده بود، برای رسیدگی به دادگاه های غیرنظامی و معمولی ارجاع داده خواهد داد.

جو استورك معاون امور خاورمیانه دیده بان حقوق بشر اعلام كرد: 'محاكمه های افراد بصورت كاملا ناعادلانه در دادگاه نظامی و غیرنظامی؛ یكی از عناصر اصلی رژیم بحرین در سركوب تظاهرات مردمی در این كشور است.'

وی در ادامه تصریح كرد: 'دولت بحرین باید به عنوان علاجی بر این اتهامات و محاكمه های ناعادلانه، رسیدگی به تمامی پرونده ها علیه تمامی این افراد كه با انگیزه های سیاسی متهم و محاكمه شده اند را مختومه اعلام كند.'

**2351** 1592





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: