دانشجویان و دانش آموزان سراسر اسپانیا علیه دولت به ریختند
نوشته شده توسط : zwembril

بنا بر گزارش ایرنا ، در این تظاهرات كه صدها هزار تن از دانشچویان و دانش آموزان شركت داشتند و از سوی انجمن ها و اتحادیه های كارگری فراخوان شده بودند،شعارهایی‌ نظیر'پول بانكداران به مدرسه كارگران '، 'اعتصاب عمومی‌ اكنون' ، 'ما دانش آموزیم نه تبهكار' ، 'سلاح های ما كتاب ها هستند' ، سرداده شد.

به رغم اینكه بیشتر تظاهرات شهرها در فضای آرامی برگزار شدند اما در شهر بارسلون، این تظاهرات به خشونت و درگیری با پلیس انجامید و چندین نفر نیز بازداشت شدند .

در این شهر،70 هزار دانشجوی بارسلونی كه به گفته مقامات پلیس 25 هزار نفر بودند،ضمن سر دادن شعارهای اعتراضی ، برخی‌ از خیابان ها را مسدود كرده و مانع از آمد و رفت ماشینها شده بودند .

برخی‌ از دانشجویان نیز به نشانه اعتراض،چندین كلاس و سالن دانشگاه بارسلون را تسخیر كرده و تصمیم گرفتند كه تا یكشنبه در آنجا بمانند.

تظاهرات بارسلون در حالی‌ برگزار شدكه در این شهر همچنین كنگره و نمایشگاه جهانی‌ تلفن همراه درحال برگزاری است و در اینجا بود كه نزدیك به 500 تن دانشجو به سوی این كنگره به حركت در آمدند و نزدیك آن شروع به اعتراض كردند كه با مقابله پلیس روبرو شدند .

در این اعتراض ها، دانشجویان چندین سطل زباله و یك خودرو را به آتش كشیدند و با تجمع مقابل ساختمان بورس و اوراق بارسلون ، به سوی دیوار و پنجره های این ساختمان اشیا مختلف پرتاب كردند.

اتحادیه ها و انجمن های كارگری كه فراخوانان تظاهرات گسترده در شهرهای اسپانیا بودند،با انتقاد از دولت 'ماریانو راخوی' گفتند كه دولت می‌ خواهد نظام آموزشی طبقاتی را در كشور تحكیم بخشد تا كه جایگزین آموزش و پرورش دولتی شود .

معترضین گفتند:دانشجویان و دانش آموزان در كشوری كه 49 درصد بیكاری در جوانان و 30 درصد شكست تحصیلی‌ وجود دارد،خواهان آموزش و پرورشی با كیفیت بوده و نمی‌ خواهند كه برای داشتن آینده ای بهتر مجبور به ترك كشور شوند .

اروپام **1234**





:: برچسب‌ها: ماکرو , نیویورک , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: