بررسی روزنامه‌های صبح تهران؛ چهارشنبه ۱۰ اسفند
نوشته شده توسط : zwembril

روزنامه های امروز صبح در تیترهای اول خود خبر از نزدیک بودن انتخابات مجلس داده و از زبان های مختلف از مردم خواسته اند که به فهرست های اصولگرایانی که بی رقیب در صحنه اند رای بدهند.

حمله به دولت آذربایجان به دلیل معامله اسلحه با اسرائیل و ابراز نگرانی از نتایج اجلاس همسایگان جنوبی در مورد اسرائیل از دیگر مطالب این روزنامه هاست که در عین حال از نابرابری های اجتماعی و اقتصادی ابراز نگرانی کرده و نوشته اند که با روند اقتصادی فعلی شکاف طبقاتی مدام بیشتر می شود.

روزنامه قدس

صفحه اول انتخاباتی روزنامه قدس

"دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات" عنوان اصلی اعتماد است، جام جم از "تازه ترین نظرسنجی انتخاباتی" خبر داده، مردم سالاری نوشته "حضور زنان را در مجلس جدی بگیریم"، "گزارشی از مناظره های داغ نامزدهای انتخابات" گزارش اصلی خراسان است، تهران امروز از "پیشتازی اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها" نوشته، کیهان "ترکیب نهایی فهرست ها مردم در آستانه انتخاب نامزدها" را در صدر اخبار خود آورده است.

"جنجال های یک لیست انتخاباتی جدید" تیتر اول ابتکار است، قدس "هجده ساعت تا حماسه" را خبر داده و آرمان از قول رییس مجلس نوشته "انتخابات بازی نیست".

جام جم همصدا با دیگر روزنامه های صبح امروز خبر داده تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حکایت از استقبال گسترده مردم در تهران و شهرستان‌ها دارد.

به گزارش این روزنامه طبق نظرسنجی‌هایی که توسط مراکز نظرسنجی یا تحقیقات میدانی خبرنگاران در سطح کشور صورت گرفته است، تمایل به مشارکت در انتخابات نهمین دوره مجلس از رشد بالایی نسبت به آمار هفته‌های قبل برخوردار است.

این روزنامه ها بدون اشاره به منبع خود گزارش داده اند که میزان مشارکت در کل کشور بیش از ۵۷ درصد برآورد شده است که با توجه به آمار حدود ۱۵ درصد از افراد که گفته‌اند هنوز تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات نگرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود بخشی از آنها در انتخابات شرکت کنند، میزان مشارکت در کل کشور به نسبت دوره گذشته انتخابات مجلس افزایش خواهد داشت.

بنابر گزارش جام جم میزان مشارکت تهرانی‌ها نیز در انتخابات روز جمعه ۳۷ درصد پیش‌بینی می‌شود که از مشارکت ۳۰ درصدی آنان در انتخابات مجلس هشتم بیشتر است.

عبدالله موحدزاده در ابتکار نوشته این روزها که جامعه و سیاستمداران ایران درگیر موضوع مهمی مثل انتخابات و آن هم از نوع مجلس هستند شنیده می‌شود که گروه ها و احزابی شکل می‌گیرند و اعلام وجود می‌کنند.این مسئله در تهران حادتر و شدیدتر است.اما در شهرستان ها قصه به نحو دیگری است.افراد وابسته به قدرت و افراد مستقل بیشتر ابراز وجود می‌کنند تا احزاب یا فعالیت حزبی.فعالیت در برهه انتخابات در شهرستان ها از جانب بعضی ها و در سطح شهر بیشتر از تهران و شهرهای بزرگ است..

اینکه چه کسی صلاحیت نمایندگی دارد بحث مفصلی است برخی می‌گویند مثلا فلانی تخصصش ادبیات است چه نسبتی با سیاست دارد یا بهمانی رشته اش پزشکی است چرا باید نماینده یا در وهله اول کاندیدا شود! اما باید گفت که در کنار صلاحیت های عمومی مثل شجاعت، فهم از منافع و مصالح عمومی، دید کلان نگری باید به شاخص هایی چون علم تخصصی اشاره کرد که جامعه به هر علمی نیاز دارد و هر دوی این ها شرایط نماینده را رقم می‌زند ودر این میان شرایط عمومی از تخصصی شاید مهمترو حتی ارجح است.

جام جم

کارتون مجید ادیبی - جام جم

اعراب هسته ای در جنوب و آذربایجان دوست اسرائیل در شمال

"نشسته هسته ای اعراب" عنوان اصلی شرق است، روزنامه جمهوری اسلامی از قول مدیر سابق سیا نوشته "تغییر حکومت ایران امکان پذیر نیست"، فرهیختگان از زبان وزیر خارجه نوشته "ترور موجب تغییر سیاست ایران نمی شود".

مردم سالاری در سرمقاله خود خبر داده از سال ۸۶ که یک محموله ایرانی در مرز آذربایجان توقیف شد تا به حال همه نوع ماجراجوی در مرزهای دو کشور مشاهده شده، چندی قبل رادارهای جاسوسی آمریکا در خاک جمهوری آذربایجان مستقر شد. در مهرماه سرباز ایرانی توسط آذری ها به شهادت رسید، در آبان این کشور اعلا م کرد میزبان گروهی از ساکنان اردوگاه اشرف می شود، آذر خبرنگار ایران اخراج شد. و اینک قرارداد مشکوک اسرائیل- آذربایجان، نشان از تنش فزاینده دارد.

به نظر این روزنامه نمایندگان مجلس باکو با خیال واهی و ذهن توهم گرا، جدا از تعلق خاطر غیرتمندان آذربایجانی، سیاست تجزیه استان آذربایجان را به عنوان استراتژی کلا ن خود در مناطق آذری زبان ایران اسلا می دنبال می کنند.آذربایجان جنوبی عنوانی است که ملی گرایان حامی حیدرعلی اف به شهرهای آذری ایران اطلا ق می کنند.

مردم سالاری معتقد است مقام های امنیتی و به خصوص دستگاه دیپلماسی ایران باید بدانند، و آن، این که در اتاق فکر جنگ های متوازن و نامتوازن با تهران کسی منتظر پاسخ ایران نیست و تئوری و پازل های رنگ رنگ برای عملیاتی شدن آماده است. مبادا روزی فرا برسد که نحله های فکری مخرب که با سوء استفاده از عملکرد ضعیف برخی مسوولین ایجاد می شوند حیثیت جگرپاره ایران و سرزمین پارس را در خطر افکند.

سیاست روز با عنوان "اشتباه محاسبه باکو" نوشته بررسی کارنامه آذربایجان نشان می‌دهد که این کشور در سه حوزه رویکرد به ناتو، توسعه مناسبات با آمریکا و ایجاد زمینه برای فعالیت اسرائیل در خاک این کشور به مولفه‌ای برای تهدید امنیت منطقه مبدل شده است. هرچند که دولتمردان این کشور بر این امر تاکید دارند که این گرایشات در چارچوب منافع ملی و تامین کمکهای اقتصادی در کنار نقش آفرینی بین‌المللی می‌باشد اما بسیاری از آگاهان سیاسی این رویه را اقداماتی می‌دانند که مغایر با امنیت و اهداف سیاسی و اقتصادی آذربایجان و منطقه می‌باشد.

به نوشته این روزنامه استقرار نیروهای ناتو و تحرکات نظامی آمریکا در کنار فعالیت سرزمین‌های جاسوسی و تروریستی اسرائیل در این کشور موجب شده تا از یک سو مشکلات بسیاری برای کشورهای منطقه ایجاد گردد چنانکه روسیه بارها نارضایتی خود را از حضور نظامی بیگانگان در این کشور عنوان داشته است.

روزنامه جمهوری اسلامی هم در سرمقاله خود به شدت به دولت اذربایجان تاخته و نوشته بنابر این، حضور همه جانبه اسرائیل در جمهوری آذربایجان با استفاده از شیوه‌های گوناگون، روز به روز دامنه بیشتری یافته و در تارو پود ساختار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی این کشور نفوذ کرده است. طبعاً این سلطه فرامنطقه‌ای و سرطانی در دروازه‌های قفقاز و آسیای میانه علاوه بر خطراتی که در اسرائیلی کردن فضای منطقه ایجاد می‌کند، تهدیداتی را نیز مستقیماً متوجه منافع جمهوری اسلامی ایران می‌سازد که باید به عنوان دغدغه سیاسی و امنیتی در دستور کار دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان قرار گیرد.

به نوشته این روزنامه بی‌تفاوتی و انفعال در قبال تحرکات ضد ایرانی، القای خطر تهدید ایران و اسلامگرایی، فشار علیه مسلمانان، کمک به شبکه‌های صهیونیستی، در اختیار قرار دادن پایگاه به شبکه‌های جاسوسی و تروریستی موساد، اکنون به وضعیتی رسیده که یک همسایه کوچک جمهوری اسلامی ایران خاک خود را در اختیار نظامیان و جاسوسان اسرائیلی قرار می‌دهد بدون آنکه هشدارها و تذکرات لازم و مناسب را از وزارتخارجه کشورمان دریافت کند.

به نظر روزنامه جمهوری اسلامی اهدافی که اسرائیل از توسعه نفوذ خود در جمهوری آذربایجان دنبال می‌کند تنها به تهدید امنیتی کشورمان محدود نمی‌شود بلکه کل منطقه قفقاز را تهدید می‌کند. بنابر این، امنیت ملی ایران ایجاب می‌کند در برابر تحرکات رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان حساسیت نشان داده شود و جلوی گسترش نفوذ این غده سرطانی در منطقه گرفته شود.

صادق ربانی در مقاله ای در شرق نوشته برگزاری اجلاس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای بررسی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، به منظور تنوع‌بخشی به منابع انرژی آن کشورها، درست همان استدلالی است که رژیم شاه در ایران برای تاسیس نیروگاه‌های هسته‌ای مطرح می‌کرد. همان زمان‌ها کارشناسان انرژی این پرسش را در مورد اقدام ایران مطرح می‌کردند که با وجود منابع عظیم نفتی در ایران، چه نیازی به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای هست؟

به نظر این کارشناس هسته ای اگر این کشورها با استدلال رژیم گذشته ایران وارد باشگاه دارندگان انرژی هسته‌ای می‌شوند؛ باید قدری تامل کنند. آنها تفاوت‌های میان ایران پس از انقلاب و پیش از انقلاب را باید در نظر داشته باشند، زیرا ایران پس از انقلاب با حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده قبل از انقلاب مواجه بود و نمی‌توانست تاسیسات نیمه‌کاره گذشته را بلااستفاده رها کند.

خلاصه به نظر نویسنده مقاله شرق در حالی که استفاده از انرژی هسته‌ای در کشورهای صادر‌کننده نفت حوزه خلیج‌فارس، آن کشورها را به کشورهای صنعتی وابسته‌تر می‌کند. جالب توجه است که هجمه‌های کشورهای غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران، مبتنی بر غیراقتصادی بودن سرمایه‌گذاری ایران در زمینه انرژی هسته‌ای است. البته یکی از دلایل غیراقتصادی بودن انرژی هسته‌ای در ایران، وابستگی ایران به سوخت هسته‌ای بوده که ایران را ناگزیر از سرمایه‌گذاری در زمینه غنی‌سازی اورانیوم کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به تجربه ایران در تاسیس نیروگاه‌های هسته‌ای، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس دلایل دیگری برای روی آوردن به انرژی هسته‌ای باید داشته باشند.

آینده نابرابری اجتماعی

عباس عبدی در مقاله ای در اعتماد نوشته نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی از شاخص‌های مهمی هستند که هر فرد یا گروه سیاسی به فراخور حال خود نسبت به چگونگی وضع و تغییرات آن نگاه و تحلیل خاص خود را دارد. متاسفانه با وجود پرداخت یارانه‌ها، در دو سال اخیر شاهد کاهش سهم نیروی انسانی از تولید و ارزش افزوده هستیم. نمونه‌های تایید‌کننده آن تورم زیاد و افزایش شدید قیمت در مواردی مثل ارز، طلا و ساختمان است که در

مردم سالاری

کارتون علی کاشی - مردم سالاری

همه این موارد، افزایش قیمت‌ها به نفع قشر پردرآمد جامعه است.

به اعتقاد نویسنده اعتماد مقدار تورم در سال جاری به‌طور طبیعی به بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد رسیده ، در این وضع اگر دستمزد نیروی انسانی اعم از کارمند دولت یا شاغلان تحت پوشش تامین اجتماعی، حداقل به اندازه ۳۰ تا ۳۵ درصد اضافه نشود، سهم نیروی کار در ارزش افزوده کمتر از گذشته خواهد شد و در این صورت انتظار می‌رود که شاخص نابرابری اقتصادی نسبت به گذشته افزایش یابد، درحالی که اطلاعات رسمی حاکی از آن است که افزایش حقوق و حداقل دستمزدها از این مقدار بسیار کمتر است. بنابراین بدون تردید در سال آینده شاهد کاهش هر چه بیشتر در سهم نیروی کار از ارزش افزوده خواهیم بود و این به معنای افزایش نابرابری اقتصادی و بالا رفتن ضریب جینی است.

و خلاصه این که:این نابرابری‌ها بیش از هر گروه به طبقات میانی فشار وارد خواهدکرد؛ طبقاتی که از یک سو یارانه‌ها نمی‌توانند کمبودهای درآمدی آنان را به حد کافی جبران کنند، و از سوی دیگر سرمایه کافی ندارند که بتوانند از طریق درآمدهای آن زندگی خود را تامین کنند و با ثابت ماندن دستمزدهایشان هر روز فقیرتر خواهند شد. واقعیت این است که نمی‌دانیم چه گروه‌ها یا افرادی را باید مخاطب این نوشته قرارداد تا فکری به حال این روند نامطلوب کنند. خطرناک‌تر این است که این تحلیل‌ها را ناشی از بدبینی یا دشمنی با خود تلقی کنند، و به آن وقعی ننهند، ولی با وجود تمام اینها، امیدواریم که کسی یا کسانی پیدا شوند تا پیش از آنکه دیر شود گامی در جهت اصلاح این روند بردارند.

مسکن و ارز، سئوال های بی جواب

"طرح جدید دولت برای مسکن" تیتر اصلی جهان صنعت است و "جزئیات تازه از گشایش ارزی" در بالای صفحه اول دنیای اقتصاد آمده است.

مریم باستانی در سرمقاله جهان صنعت از یک بام و دو هوای بانکی نوشته و افزوده اقتصاددانان اصطلاحی دارند که می‌گوید «سرمایه ترسو است» این به آن معناست که هرجا سخن از بگیر و ببند و جریمه باشد، پای هیچ سرمایه‌ای به آنجا نمی‌رسد، اگرچه این موضوع شاید ارتباط مستقیمی با سخن تازه آقای بهمنی رییس کل محترم بانک مرکزی نداشته باشد که در تازه‌ترین اظهارنظر خود از برخورد با بانک‌های متخلف خبر داده است اما بی‌تردید در کلیت امر وقتی از برخورد و بستن بنگاهی اقتصادی سخن به میان می‌آید، سهامداران آن بنگاه احساس نگرانی می‌کنند حال در نظر بگیرید که در روزگاری که صنعت گرفتار رکود است و فعلا با افزایش نرخ سود سپرده، بانک‌ها مطمئن‌ترین مکان برای سرمایه‌داران خرد است، وقتی رییس کل بانک مرکزی خبر از بستن بانک‌ها به بهانه تخلف می‌دهد پیام مثبتی در بر ندارد.

به نوشته این مقاله اگرچه آقای بهمنی نگفته که این تخلف دقیقا شامل تخلف از چه بخش‌هایی خواهد بود اما آنچه مسلم است اینکه هنوز از اولتیماتوم ایشان برای موسسات مالی بدون مجوز زمان زیادی نگذشته است در حالی که این موسسات با قلدری همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و خبری هم از بسته شدن آنها نیست.

سرمقاله جهان صنعت تاکید کرده چگونه است که آقای بهمنی می‌تواند به راحتی بانک‌هایی که همان قوانین کشور و بخشنامه‌های مصوب ایشان را رعایت می‌کنند مورد عتاب و خطاب قرار دهد و دل سپرده‌گذاران آن بانک‌ها بلرزد اما در گوشه‌ای دیگر از بازار پول، گروهی به راحتی هرگونه که می‌خواهند با پول مردم بازی می‌کنند و زور بانک مرکزی هم به آنها نمی‌رسد.

تاجران آماده جنگ پارتیزانی

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سرمقاله تهران امروز نوشته پس از اینکه اتحادیه اروپا، دولت‌های اروپایی را بعد از شش ماه از خرید نفت ایران منع کرد، تصور نمی‌کرد با چالش‌هایی در بازار مواجه شود. به نظر می‌رسد این تصمیم خیلی زیرکانه گرفته شده تا از حاشیه‌هایی که در ایران ایجاد می‌کند، استفاده کرده و کشورهای دیگر هم از آن بهره‌برداری کنند. به همین دلیل شرایط تحریم را به‌گونه‌ای اعلام کردند که دستشان باز باشد و نامی از هیچ شرکتی آورده نشده تا اگر در آن ایام از نظر اقتصادی دچار بحران و مشکل ‌شدند، شرکت‌ها خریدشان را انجام دهند.

نویسنده تاکید کرده اگر آنها می‌خواهند با ما چنین بازی را شروع کنند، بالاخره باید عواقب آن را هم بپذیرند. قطع کردن ناگهانی نفت ایران بر اروپا حداقل روی قیمت‌ها تاثیر گذاشت و این قیمت‌ها در شرایط فعلی اقتصادی به ضرر آنهاست. این تحریم را یک روزه نمی‌توانند تغییر دهند ولی باید بدانند هر حرکتی که انجام می‌دهند، این گونه نیست که ما فقط دفاع کنیم.برخی اظهار داشته‌اند که شاید سیاست قطع نفت به خود ایران ضربه وارد کند که در پاسخ به آنها باید گفت ما بخش خصوصی را در جنگ اقتصادی فعلی، یک عملیات کلاسیک می‌دانیم.

دبیر سندیکای صادرکنندگان فراورده های نفتی و پتروشمی در مقاله تهران امروز نوشته شرکت های ما پارتیزان‌هایی هستند که خارج از عملیات کلاسیک می‌توانند وارد جنگ پارتیزانی با دشمن شوند. به عقیده ما، دولت و نظام باید از این پارتیزان‌ها استفاده کند. اگر ما یک روزی که کشور درگیر جنگ مسلحانه بود جان‌مان را دادیم، در شرایط جنگ اقتصادی امروز مال‌مان را هم می‌دهیم که سخت‌تر از جان‌مان نیست.

مصاحبه مطبوعاتی برای گریز از زندان

کیهان نوشته مدیرعامل متخلف ایرنا برای دومین بار اقدام به برگزاری مصاحبه مطبوعاتی کرد. این اقدام، تلاش برای فرار از مجازات قانونی قلمداد می شود. علی اکبر جوانفکر پیش از این نیز اقدام به برگزاری مصاحبه مطبوعاتی کرده و با ایجاد جنجال و تشنج تلاش کرده بود تخلفات خود و حلقه انحرافی را به حاشیه بیندازد.

جوانفکر روز گذشته مصاحبه ای ترتیب داد و با اظهارنظر درباره مسائل گوناگونی که ارتباطی به او ندارد، سراغ موضوع قانون اساسی رفت. در حالی که پروژه ضد قانونی نظارت دولت بر اجرای قانون اساسی پیش از این یک بار در دوره اصلاحات به بن بست رسیده، جوانفکر گفت: در ارتباط با هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی مخالفت هایی انجام شد از جمله این که سخنگوی شورای نگهبان گفت که این شورا مخالف این موضوع است، در حالی که این ربطی به شورای نگهبان ندارد و وظیفه مشخص شده رئیس جمهور در قانون اساسی است و رئیس جمهور بعد از رهبری عزیز، مقام دوم را در کشور برعهده دارند.

کیهان به مشاور رسانه ای رییس جمهور هشدار داده که از این نمد نمی توانید کلاهی برای خود بسازید و از تن دادن به مجازات قانونی فرار کنید! شما اگر در ادعای قانونگرایی صادق بودید اقدام به تهیه ویژه نامه کذایی جهت- به زعم باطل خود- ایجاد حاشیه امن برای متهمان اصلی پرونده بزرگ فساد بانکی نمی کردید. قطعا اگر هیئت کذایی نظارت بر اجرای قانون اساسی بخواهد به مسئولیت خود درباره عملکرد اجزای دولت عمل کند- که تنها وظیفه قابل انتظار و قانونی می تواند باشد- آنگاه قبل از هر چیز باید انگشت اتهام روی عملکرد سراسر کاسبکارانه و غیرقانونی شما در خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه ایران بگذارد.

یک نگاه به اسکار فرهادی

کیهان در ستون طنز گفت و شنود نوشته:گفت: این فیلم «جدایی نادر از سیمین» چه ویژگی داشت که جایزه اسکار گرفت؟

گفتم: چه عرض کنم؟! ولی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهور فرانسه و بسیاری از دولتمردان آمریکایی و اروپایی اهدای این جایزه را تبریک گفته اند و رژیم صهیونیستی اعلام کرده که قصد دارد این فیلم را بار دیگر در سینماهای اسرائیل اکران کند.

شرق

کارتون سلمان طاهری - روزنامه شرق

گفت: بالاخره نگفتی این فیلم چه ویژگی هایی داشت که با استقبال گسترده دولتمردان کودک کش اسرائیل و مقامات دولتی آمریکا و انگلیس و فرانسه روبرو شد؟

گفتم: این فیلم، مردم ایران را ملتی عقب افتاده، دروغگو و حقه باز معرفی می کند که بزرگترین آرزوی آنها زندگی کردن در آمریکا یا یک کشور اروپایی است!

گفت: خب معلومه که چرا آب از لب و لوچه اسرائیلی ها راه افتاده و ذوق زده شده اند ولی چرا برخی از مسئولان فرهنگی خودمان هم از این فیلم ضد ایرانی تقدیر کرده اند؟!

گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می خواست گردو بشکند، گردو را گذاشته بود زیر پاش و بعد با سنگ می زد توی سر خودش!

و نگاهی دیگر به اسکار: جایزه پلاستیکی بود

پوریا عالمی در ستون طنز اعتماد صحنه برخورد یک عده از سنیماگران و منقدان سینمائی را با اصغرفرهادی و فیلم جدائی نادر از سیمین تجسم کرده و نوشته "روی کاناپه – از بس شلوغ بود - جا نبود سوزن بیندازی، فقط می‌توانستی سوزن بزنی. استاد مسعود فراستی، استاد فریدون جیرانی، استاد جواد شمقدری، استاد مهدی کلهر و استاد فرج سلحشور تنگ هم نشسته بودند روی کاناپه. در این لحظه استاد بزرگ، مسعود ده‌نمکی، وارد شد و استادهای کوچک یک‌دفعه بلند شدند تا به او ادای احترام کنند. استاد محمدرضا شریفی‌نیا که از قفای استاد ده‌نمکی می‌آمد، به هر کسی که بیشتر ادای احترام می‌کرد و تعظیم می‌کرد و دولا می‌شد، چک درشت‌تری می‌داد".

استاد جیرانی یک لحظه بیرون می رود، استاد فراستی می گوید «حالا که فریدون رفت من بگم موضوع برنامه امشب جایزه فرمایشی و کاملا سیاسی اسکار به اصغر فرهادیه. حتی من می‌تونم به شما ثابت کنم مجسمه اسکار فرهادی پلاستیکیه.» و استاد جواد شمقدری می گوید «غربی‌ها نقشه کشیدند ایرانی‌ها از هم جدا شن. وگرنه چرا باید به جدایی یک ایرانی از یک ایرانی دیگه جایزه بدن؟ اگه مرض نداشتن که بین زن و شوهرهای ما اختلاف بندازن به فیلم‌های مفهومی ما که در این چندسال زیاد هم ساخته شده جایزه می‌دادند. از همین فیلم‌ها که آخر فیلم همه با هم ازدواج می‌کنند. از این فیلم‌ها کم نداریم... مثلا همین...»

به نوشته طنز نویس اعتماد: استاد سلحشور گفت: «من با همه دوستان موافقم. اصغر فرهادی حق همه ما رو خورده. همین اسکار رو می‌خواستند بدهند به یکی از کارهای من. منتها جای اینکه آنجلینا جولی به سینمای ایران پا بدهد، این اصغر بود که به آنجلینا دست داد. بعد براد پیت که غیرت ندارد پا شد رفت به اسکار گفت ببین اسکار این اصغر دست داده به منزل ما، اگه بهش جایزه بدی حال سینماگران متشخص و فوق‌حرفه‌یی مثل سلحشور رو می‌گیری. بله. همین‌طوری بوده ماجرا که من گفتم.»

عالمی در انتها نوشته: من هم بلند می‌شوم می‌روم پای کامپیوتر که مراسم اهدای جایزه اسکار به اصغر فرهادی را دانلود کنم. اسکارمبارکی به آقای فرهادی، اسکارمبارکی به سینمای ایران، اسکارمبارکی به خودم و به شما. لبخند.

کارتون روز

اعتماد

کارتون علی دیواندری در روزنامه اعتماد





:: برچسب‌ها: خام , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: