کوفی عنان: "به زودی به دمشق می روم"
نوشته شده توسط : zwembril

کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد ماموریت خود برای حل بحران سوریه و پایان بخشیدن به خشونت ها را دشوار خواند

کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در بحران سوریه امروز در کنفرانسی خبری گفت امیدوار است به زودی با این پیام صریح که کشتار مردم باید متوقف شود و راه برای سازمان های امداد باز شود به دمشق برود.

آقای عنان از جامعه بین المللی خواست در قبال سوریه هم صدا شوند و از ماموریت او حمایت کنند.

وی گفت: " بسیار مهم است که همه بپذیرند یک روند مشخص برای میانجی گری وجود دارد و آن روندی است که سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب پیش گرفته اند و مرا در راس آن گمارده اند."

آقای عنان این اظهارات را پس از ملاقات با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد و افزود از بشار اسد می خواهد نه تنها با او بلکه با کل این روند وارد تعامل شود.

به گزارش بهمن کلباسی خبرنگار بی بی سی که در محل این کنفرانس خبری حضور داشت آقای عنان ابتدا به قاهره و پس از آن به دمشق سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بی بی سی فارسی آقای عنان گفته هدفش بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه با درنظرگرفتن خواسته های مشروع مردم این کشور است با این حال او از تغییر رژیم یا الزام کناره گیری بشار اسد سخنی به میان نیاورده است.

به گفته کوفی عنان اولین کار لازم تلاش برای توقف خشونت ها و حصول اطمینان از این است که نیازمندان کمک های لازم را دریافت می کنند.

کوفی عنان که نزدیک به ده سال از جمله در سالهای جنگ با عراق دبیر کل سازمان ملل متحد بود ماموریت تازه اش را بسیار دشوار دانست.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از مقامات سوریه خواسته با آقای عنان همکاری کامل کنند تا به راه حلی صلح آمیز برای حل این بحران برسند.

روز گذشته معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل خبر داد از آغاز ناآرامی ها در سوریه تا کنون بیش از 7500 نفر کشته شده اند.





:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: