فیفا 3 میلیارد دلارنقل و انتقال بازیكنان را در سال 2011 بررسی كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نهاد حاكم بر فوتبال جهان روز پنجشنبه اعلام كرد، 11 هزار و 500 بازیكن در اولین سال مالی راه اندازی سامانه انطباق نقل و انتقالات (TMS)، از یك كشور به كشور دیگری منتقل شده اند. هدف از این سامانه مهار پولشویی و فساد در قراردادهاست.

در این طرح آنلاین اجباری، باشگاهها موظف هستند اطلاعات مربوطه از جمله برنامه پرداخت ها را قبل تایید نقل و انتقال وارد این سامانه كنند.

فیفا اعلام كرد، بیش از 1500 بازیكن برزیلی سال گذشته به كشورهای دیگر انتقال یافتند.

میانگین مبلغ نقل و انتقالات یك و نیم میلیون دلار بوده است.

این آمار بازیكنانی را كه بین باشگاههای هر كشوری منتقل می شوند، شامل نمی شود؛ بطور مثل فرناندو تورس با قرارداد 80 میلیون دلاری از لیورپول به چلسی منتقل شد.

بررسی فیفا نشان می دهد میانگین حقوق 10 كشور منتخب در سراسر جهان، 244 هزار دلار بوده، هر چند بازیكنان مبلغی را كه انتظار می رود دریافت نكرده ند.

بازیكنان برزیلی بیشترین متقاضی را داشته اند. بازیكنان آرژانتینی و فرانسوی در مقامهای بعدی این فهرست قرار دارند.

فیفا معتقد است، نظارت بر نقل و انتقالات و قدرت این نهاد در تحریم باشگاهها و اتحادیه های ملی فوتبال به پاكسازی بازار تجارت فوتبال كه مستعد فساد است ، كمك كرده است.

با این حال مارك گودارد مدیرعامل عملیات معین سامانه انطباق نقل و انتقالات فیفا اذعان كرد كه ریشه كنی پولشویی و مالكیت شخص ثالث بر حقوق نقل و انتقال بازیكنان برای این مجموعه دشوار است.

این بررسی فیفا تصویر كاملی از مقدار پولی كه مدیر برنامه ها می گیرند بدست نمی دهد.

براساس قوانین نقل و انتقال، باشگاهها باید به فیفا اعلام كنند 130 میلیون دلار به فرد واسطه پرداخته اند، با این حال مبلغ پرداختی بازیكنان به این افراد محاسبه نمی شود.

براساس برآورد فیفا ، مدیر برنامه ها میانگین 240 هزار دلار كمیسیون (16 درصد میانگین مبلغ قرارداد انتقال) دریافت كرده اند. فیفا مدتها بر روی پیشنهادهایی برای كاهش حق كمیسیون به سه درصد كار كرده است.

با این حال فدراسیون بین المللی فوتبال به پیشرفت واقعی در مهار نقل و انتقالات 'قاچاق كودكان' اشاره كرد. جزییات اطلاعات مربوط به كلیه نقل وانتقالات بین المللی در مورد بازیكنان زیر 18 سال الزامی است.

**1584**1440





:: برچسب‌ها: کلیسا , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: